Avatar billede kurtsp Nybegynder
24. august 2009 - 23:25 Der er 1 kommentar

KML-filer - hvorfor vises de ikke i Google Maps

Hej

Jeg har en KML-fil, som jeg har lagt på min webserver. Filen er valideret og OK. Men når jeg taster URL-adressen ind i søgefeltet i Google Maps vises kortet ikke.
Der kommer følgende fejl:
Vi kunne ikke forstå stedsangivelsen: www.????.com/kmltest.kml
Hvad kan det skyldes? Er det ikke så simpelt, at KML-filen blot skal placeres på webserveren?
Mvh. ksp
Avatar billede marcus25 Nybegynder
09. september 2009 - 11:51 #1
Har slev haft samme problem. Min Web-side hvar sat forkert op:
Google skriver:
The MIME type for kml files needs to be set on the server.
>
> Google Earth/Maps reads KML and KMZ files. The MIME type for KML files
> is
>
> application/vnd.google-earth.kml+xml
> application/vnd.google-earth.kmz
>
> For Apache, add these lines to the httpd.conf file:
>
> AddType application/vnd.google-earth.kml+xml .kml
> AddType application/vnd.google-earth.kmz .kmz

Jeg skulle gøre følgende:
Gå i menuen Web Sites - tryk på websitet - vælg MIME types - tryk Add MIME - indtast Extension eks. .kml - indtast MIME-Type eks. application/vnd.google-earth.kml+xml - tryk evt. Add MIME igen hvis endnu en MIME Types ønskes - til sidst tryk Update.