Avatar billede bejle Juniormester
21. august 2009 - 08:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Outlook.exe kører når jeg har startet min pc

Hej, Når jeg starter min bærbare/LG med Vista kører Outlook.exe allerede som en process. Dette betyder at jeg ikke kan, ved at klikke på Outlook, starte Outlook. Jeg skal først ind i joblisten og stoppe processen Outlook.exe. Herefter kan jeg starte Outlook ved at klikke på ikonet.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. august 2009 - 08:41 #1
skriv msconfig i start el. kør
Fjern vingen ved Outlook.exe og genstart -  hjalp det?
Avatar billede bejle Juniormester
21. august 2009 - 09:09 #2
Hej John
Outlook.exe er ikke under Start.
21. august 2009 - 09:26 #3
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.
Avatar billede bejle Juniormester
21. august 2009 - 11:46 #4
Hej Larry

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 11:45:00, on 21-08-2009
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18813)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\conime.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\lg_swupdate\GiljabiStart.exe
C:\Program Files\LG Software\System Control Manager\MGSysCtrl.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Program Files\CyberLink\InstantBurn\Win2K\IBurn.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Windows\WindowsMobile\wmdcBase.exe
C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPlatform\NokiaMServer.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Oticon\Genie\GenieUpdater\GenieUpdater.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 7\PCSuite.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\PC Connectivity Solution\Transports\NclIVTBTSrv.exe
C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil VoIP Plugin.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\OUTLOOK.EXE
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10c.exe
C:\Program Files\Novell\ZENworks\Asset Management\bin\UMHelper.exe
C:\Program Files\FM Successware\FM4_Prog.exe
C:\Windows\System32\mobsync.exe
C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\AcroRd32.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Users\w9zd\Desktop\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://10.1.93.21/infocenter
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://10.1.93.21/infocenter
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.lge.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgssie.dll (file missing)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LG Intelligent Update] "C:\Program Files\lg_swupdate\giljabistart.exe" Gilautouc
O4 - HKLM\..\Run: [MGSysCtrl] C:\Program Files\LG Software\System Control Manager\MGSysCtrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IaNvSrv] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\OROM\IaNvSrv\IaNvSrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [etMonitor] C:\Windows\etMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InstantBurn] C:\PROGRA~1\CYBERL~1\INSTAN~1\Win2K\IBurn.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Skytel] Skytel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvSvc] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\nvsvc.dll,nvsvcStart
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Mobile-based device management] %WINDIR%\WindowsMobile\wmdcBase.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NokiaMServer] C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPlatform\NokiaMServer /watchfiles
O4 - HKLM\..\Run: [Nokia FastStart] "C:\Program Files\Nokia\Nokia Music\NokiaMusic.exe" /command:faststart
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GenieUpdater] C:\Program Files\Oticon\Genie\GenieUpdater\GenieUpdater.exe /autostart
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [PC Suite Tray] "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 7\PCSuite.exe" -onlytray
O4 - Startup: BlueSoleil.lnk = C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Program Files\Ezurio\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.sparnord.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.30.cab
O16 - DPF: {7B133798-FAA8-4A7E-950D-BEB35D3363AF} (LinksysViewer Control) - http://212.237.203.28/LinksysViewer.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/digitalsignatur-csp.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553550000} - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = aas.its.nja.dk
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = aas.its.nja.dk
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = aas.its.nja.dk
O23 - Service: Agere Modem Call Progress Audio (AgereModemAudio) - Agere Systems - C:\Windows\system32\agrsmsvc.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Genie Updater Service (GenieUpdaterService) - William Demant - C:\Program Files\Oticon\Genie\GenieUpdater\GenieUpdaterService.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Evil Driver Daemon (NishService) - Unknown owner - C:\Program Files\LG Software\System Control Manager\edd.exe
O23 - Service: O2Micro Flash Memory Card Service (o2flash) - O2Micro International - C:\Program Files\O2Micro Oz128 Driver\o2flash.exe
O23 - Service: PCLEPCI - Pinnacle Systems GmbH - C:\Windows\system32\drivers\pclepci.sys
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Symantec Management Client (SmcService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Smc.exe
O23 - Service: Symantec Network Access Control (SNAC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\SNAC.EXE
O23 - Service: Start BT in service - Unknown owner - C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\StartSkysolSvc.exe
O23 - Service: Symantec Endpoint Protection (Symantec AntiVirus) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Rtvscan.exe
O23 - Service: ZENworks Asset Management - Collection Client (TSCensus Collection Client) - Novell, Inc. - C:\Program Files\Novell\ZENworks\Asset Management\bin\CClientSvc.exe
O23 - Service: TwonkyMedia - PacketVideo - C:\Program Files\Nokia\Nokia Home Media Server\Media Server\TwonkyMedia.exe

--
End of file - 9497 bytes
21. august 2009 - 13:31 #5
Er det en firma PC -> DomainName = aas.its.nja.dk ?
Avatar billede bejle Juniormester
21. august 2009 - 13:58 #6
Ja
21. august 2009 - 15:46 #7
... Det jeg tænker på er at du måske principielt skulle lade din/jeres egen IT afdelning tage sig af den sag ?

---

Er HiJackThis taget UDEN at DU SELV har opstartet noget som helst ?

---

Find [MSConfig] - HøjreMusseTast "Kør som Administrator..."
Se under fanen [Start] (eller de andre?) om der er noget der ligner Outlook ?
22. august 2009 - 14:03 #8
Øhhhh - og ???
Avatar billede bejle Juniormester
22. august 2009 - 15:01 #9
Spar mig for din moral prædiken.
Hvis du gad læse mit spørgsmål vil du kunne se at jeg allerede har svaret på dit spørgsmål.
22. august 2009 - 15:56 #10
Du har jo 'bare' lukket tråden uden nogen (ved at [Accepter] dig selv) efterfølgende kommentar.

Se #7 ...

(Så er jeg også hoppet af her...)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. august 2009 - 16:01 #11
Dette er ikke en moralprædiken, da du godt ved dette efter + 3 år på eksperten: Du skal skrive hvad løsningen var.