Avatar billede Uncommonly Nybegynder
20. august 2009 - 12:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

trådløst netværk

Hej.

Mandag aften fik jeg (efter lidt besvær) oprettet trådløst netværk med egen router.

Jeg har stofanet, men valgte at spare de 199 og 25 kr. om måneden og købe min egen router som jeg fik anbefalet af en god ven.

Det er en linksys WRT54GL og som sagt virkede det fint ca et døgn. Jeg har flere gange forsøgt at genopsætte netværket, men den melder fejl når den skal teste forbindelsen til sidst.

Skal man under opsætning skrive sin stofanet Sign-on_ID og adgangskode eller er der andre bud på problemet?

På forhånd tak.
Avatar billede thov Forsker
20. august 2009 - 13:41 #1
Med den oprindelige kabeltilslutning (uden router) - har du der hul igennem ?

Hvis ja, så prøv at erstatte routerens MAC adresse med computerens MAC.
Det gøres med kabel mellem router og computer - log ind (http://192.168.1.1), og benyt routerens 'MAC address cloning' funktion.
Bagefter 'tror' Stofanet at routeren er din computer :-)

Går alting stadig helt i kage, findes der langt bedre firmware til routeren - DD-WRT og Tomato f.eks.
Avatar billede Uncommonly Nybegynder
20. august 2009 - 14:02 #2
Internettet gik fint igennem uden min router.

Men har efter gentagende forsøg fået hul igennem igen og nu virker nettet på både mine bærbare og stationære. Så må vi se hvor længe. :) Jeg ved ikke hvad der var galt...

Men tak for forsøget på at hjælpe uanset hvad...
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2009 - 15:42 #3
Hos Stofanet skal du tilmelde dig Always On med routerens mac adresse i stedet for at bruge alm login. Når det først er sat op vil alle apparater tilkoblet routeren gå på nettet uden du skal logge på først. Sig til hvis du vil have en udførlig vejlednig på hvordan du gør det.