Avatar billede Chris_dk85 Nybegynder
16. august 2009 - 21:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fordele Yousee Kabel-tv og internet

Hej,

Jeg kan se at der har været lignende emner oppe tidligere, men kunne ikke finde et der passede 100% på min problemstilling.

Jeg står til at få lagt kabel-tv og internet ind i bygningen.
Den sidder i forvejen et indgangsstik fra TDC med "han" og "hun" stik som på illustrationen:
http://www.kedde.com/hanhun.gif

Jeg har bestilt Yousee og Kabel-TV med gør det selv pakken, og har fået en splitter tilsendt:
http://www.kedde.com/kabeltvstik.jpg

Min lille udfordring går på flere kabel-tv stik.
Jeg ønsker stik på følgende måde (radio + tv):

* i rummet hvor signalet går ind
* i ekstra rum
* i stue bagved ekstra rum

Rummene ligger, så man kan trække kablerne i "forlængelse" af hindanden - fra det ene rum, videre til det næste...

Endvidere, skal jeg have spillet op, så jeg kan sætte kabelmodem til, så jeg kan få internetadgang.

Har i nogen forslag til hvordan jeg bedst griber det an?
Hvad jeg skal købe af udstyr, hvordan jeg skal sætte stik op?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Christian C.
16. august 2009 - 22:21 #1
Bemærk at jeg overhovedet ikke kan logge ind i Windows, så derfor kan http://www.helgec.dk/password.html jo heller ikke bruges...

(I skrivende stund får jeg - og sansynligvis også alle andre ikke automatisk E-mail fra Eksperten - igen igen igen igen... Siden 16-08-1002 16:25 *SUK*)
16. august 2009 - 22:34 #2
(Det var vist den forkerte tråd *SS*)
Avatar billede newcommer Nybegynder
16. august 2009 - 23:52 #3
For at tage det lette først. På den fordelerdåse på billede 2
er der på midten en bøsning med gevind. Derpå sættes internet
kablet. Det kan du føre ind i en router, så kan du derfra trække
op til 4 kabler ud til computere. Men vær opmærksom på, at du
dermed også deler signal styrken, hvis flere computere er på
nettet samtidig.
Radio og TV er mere bøvlet. De kan selvfølgelig deles med et
almindelig billigt T-delefilter, problemet er bare, at der skal
et kabel til hver på den måde. Og også her sker der et signal
forringelse ved deling. Hvis man oplever, at signaler er for
dårligt, kan man dog hos yousee købe en lille forstærker.
Avatar billede Chris_dk85 Nybegynder
17. august 2009 - 09:15 #4
Tak for svaret newcommer.

Jeg tænkte dog om man ikke kunne sætte noget lignende dette op, en sløjfedåse:
http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antennedaaser/triax-fuga-antenne-sloejfedaase-hvid-(td-263d).asp

Og så måske først splitte internet fra i 1. eller 2. rum, hvis man ønsker modem, router m.m. skal stå her istedet direkte ved signal indgang?

Synes jeg har kunne låse mig til, at signalforringelsen, bliver mindre hvis man benytte F-connectorer istedet for alm. antennestik ok t-fordelere?
Avatar billede newcommer Nybegynder
17. august 2009 - 12:08 #5
Jeg kan ikke se noget på dit link.

Ja routeren kan udmærket stå langt fra signal indgangen. Der skal
jo alligevel et kabel på fra signal indgangen til routeren. Om
det kabel er 1 eller 10 meter er ligegyldigt.

F-connectorer ved jeg desværre intet om.
Avatar billede Chris_dk85 Nybegynder
18. august 2009 - 14:54 #6
Newcommer jeg takker for svaret, ligger du et svar så jeg kan give dig points?
Avatar billede newcommer Nybegynder
18. august 2009 - 17:05 #7
Tak men jeg er lige glad med point, så snup dem selv:)
Avatar billede Chris_dk85 Nybegynder
19. august 2009 - 09:31 #8
Tak skal du have...