Avatar billede farmeren Nybegynder
09. august 2009 - 12:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Støjsvagt kabinet.

Hej alle.

Jeg skal til at samle en "server", der skal stå i stuen og være tændt 24/7, herved skal den være STILLE.

Mine egne tanker omkring det er, at købe et Silentium Eco 80 kabinet fra Arctic cooling og en CPU der ikke bruger så meget strøm og ikke bliver varm (core 2 duo!?) + en støjsvag CPU køler.

Er der andre kabinetter der er bedre? (eller samme men billigere)

Skal jeg selv til at tilføje "måtter" for at den bliver rigtig stille?

Hvor stille er PSUen i de kabinetter vs. en fanless!?

Tillægs spørgsmål:
Hvilke komponenter ville I anbefale til projektet?
Max 3000 kr. alt i alt.

(Kabinet, bundkort(onboard gfx), CPU(strøm besparende/ikke varm), CPUkøl(stille),HDD(lille men hurtig), evt PSU(stille), evt. støjdæmp udstyr)

På forhånd tak og god søndag.

Mvh Christian
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2009 - 16:08 #1
Starter lige med bud på harddisk:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=209254
Bemærk det er en 24/7/365 disk. Altså en harddisk beregnet til at stå tændt døgnet rundt.

Hvis du tænker på at tilføje "måtter", så husk ekstra kølere, da isoleringsmåtter gør at den naturlige køling fra kabinettet forsvinder.
Avatar billede farmeren Nybegynder
09. august 2009 - 16:37 #2
Hej john

Tak mht. disken. God pointe at købe en som er designet til 24/7 drift!

Dog vil serveren blive genstartet dagligt og måske endda ofte være slukket imellem 24 - og 10.00, da den alligevel ikke skal lave noget der!

Andre forslag til dele er velkomne :-) .

CPU mæssigt tænker jeg:
Core 2 Duo E7500 3 MB (Intel Boxed) (socket lga775)

Jeg har dog ingen erfaring mht. "boxed", om de larmer osv?

Bundkort er jo en jungle. Det skal bare være hurtigt, have et godt NIC og ikke koste alverden, samt socket LGA775!

Mvh Chr
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2009 - 20:22 #3
Jeg har selv en "boxed" cpu, og standardkøleren larmer ikke synderligt. Jeg kan også i min BIOS vælge mellem 3 standarder for kølingen, hvor der er en hvor den kører med halv hastighed til når den bare skal stå og ikke lave noget "fysisk hårdt arbejde".

Med NIC, mener du her netkort?
Avatar billede farmeren Nybegynder
09. august 2009 - 20:33 #4
OK. Den kan man jo altid skifte hvis den larmer!

Jep, lige præcis mht. NIC.

mvh chr
Avatar billede farmeren Nybegynder
26. oktober 2010 - 10:57 #5
Tak til John - på opfordring er jeg igang med at lukke mine gamle tråde ;-) .