Avatar billede coolcom Nybegynder
08. august 2009 - 17:41 Der er 12 kommentarer

Ekstra javascript kode bliver tilføjet

Hej

Jeg har et MEGET irriterende problem på min webserver.
Jeg har en del index filer liggende i forskellige mapper og på en eller anden måde bliver der tilføjet et stykke javascript kode til dem alle sammen med et par dages mellemrum.

Dvs. Hvis jeg fjerner det den ene dag kan det være tilføjet igen den næste.
Selve problemet ligger i at dette stykke kode danner en form for .pdf download, sandsynligvis med en trojan i.

Er der nogen kender til dette problem og til en løsning på det?
Det haster rimelig meget, da jeg er meget afhængig af disse filer og at de er HELT "rene".
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2009 - 19:43 #1
Det lyder som om der er en virus på din webserver, eller at der et en eller anden der har fundet et hul i software/script som giver vedkommende adgang til at skrive i filerne.

Er serveren en du selv har, eller er den lejet, og bruger du PHP/ASP/CGI sider på serveren?
Avatar billede coolcom Nybegynder
08. august 2009 - 20:11 #2
Serveren er lejet hos one.com.
Lige pt. bruger jeg den kun til vising af forskellige templates, altså ren html/css. Dog er der 2 templates hvor der er en PHP kontakt formular i.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2009 - 23:51 #3
1. Virus hos one.com, not so likely.
2. Fejl i kontakt formulat, måske, men heller ikke særligt sandsynligt.

Tilbyder one.com en log over adgang til serveren eller ændringer i filer? Du kunne også prøve at lægge dine PHP filer op her.
Ellers ville jeg tage kontakt one.com og tale med dem om problemet. De vil sikkert hellere end gerne hjælpe dig.
Avatar billede coolcom Nybegynder
09. august 2009 - 10:15 #4
Jeg har ikke adgang til logs hos one :(

Jeg har prøvet at kontakte dem før men hvor svaret bare har været at det sikkert var min computer der var noget galt med, selvom filerne er som de skal være når jeg uploader og dagen efter er koden så tilføjet, selvom min computer har været slukket om natten :S.

Alternativt kan jeg vel skift server host, men det er selvfølgelig en unødvendig omkostning, hvis det kan løses på en eller anden måde.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. august 2009 - 10:30 #5
Du har et kæmpeproblem, det samme har din host.
Du er nødt til at gøre dem opmærksomme på problemet, samtlige sider skal tjekkes, af samtlige ejere der har deres ting liggende på serveren.

Det der er i spil her er Virut, det er en af de mest ondskabsfulde infektioner i øjeblikket, her taler vi massive tab af data og ubrugelige maskiner, hvis folk kokmmer ind på de sider uden ordentlige parader oppe, læs mere her:
http://www.spywarefri.dk/artikel/ramt-af-virut/
Avatar billede coolcom Nybegynder
09. august 2009 - 11:00 #6
Jeg har idag kontaktet one.com for at høre hvad de kan gøre ved problemet.

Fromsej - Ja det lyder meget muligt at det er sådan en der er på spil. Findes der ingen måde at få bugt med sådan en på? Udover at slette alt hvad man har og begynde forfra?

Jeg har endda fornylig formateret, og der så det ud som om at det løste problemet, men så her igår opstod det igen. Hvis jeg bare vidste hvor det kom fra.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. august 2009 - 11:30 #7
Følg denne guide, så kan vi måske se om det ligger på din maskine:
http://www.eksperten.dk/guide/1232
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2009 - 15:03 #8
Uf, det var da en ubehagelig fætter, den virut. Jeg håber ikke at det er dig der er inficeret.
Avatar billede coolcom Nybegynder
10. august 2009 - 22:47 #9
Hej igen..

Jeg kunne ikke få ComboFix til at virke. Når jeg trækker .txt filen hen over og slipper dukker der en loader frem og så sker der ikke mere :(

Her er loggen fra HijackThis:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 22:36:14, on 10-08-2009
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\SkyTel.EXE
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\AppServ\Apache2.2\bin\httpd.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\AppServ\MySQL\bin\mysqld-nt.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\AppServ\Apache2.2\bin\httpd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\G-series Software\LGDCore.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\klwtblfs.exe
C:\Programmer\SmartFTP Client\SmartFTP.exe
C:\Programmer\Internet Download Manager\IDMan.exe
C:\Programmer\Winamp\winamp.exe
C:\Programmer\SmartFTP Client\SmartFTP.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\VideoLAN\VLC\vlc.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: IDM Helper - {0055C089-8582-441B-A0BF-17B458C2A3A8} - C:\Programmer\Internet Download Manager\IDMIECC.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: ContributeBHO Class - {074C1DC5-9320-4A9A-947D-C042949C6216} - C:\Programmer\Adobe\/Adobe Contribute CS3/contributeieplugin.dll
O2 - BHO: IEVkbdBHO - {59273AB4-E7D3-40F9-A1A8-6FA9CCA1862C} - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\ievkbd.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\GRA8E1~1.DLL
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: link filter bho - {E33CF602-D945-461A-83F0-819F76A199F8} - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\klwtbbho.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Contribute Toolbar - {517BDDE4-E3A7-4570-B21E-2B52B6139FC7} - C:\Programmer\Adobe\/Adobe Contribute CS3/contributeieplugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVP] "C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\avp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] C:\Programmer\NVIDIA Corporation\nView\nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SkyTel] SkyTel.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Launch LGDCore] "C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\G-series Software\LGDCore.exe" /SHOWHIDE
O4 - HKLM\..\Run: [Launch LCDMon] "C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\LCD Manager\lcdmon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [IDMan] C:\Programmer\Internet Download Manager\IDMan.exe /onboot
O4 - HKCU\..\RunOnce: [WiseStubReboot] MSIEXEC /quiet SKIP_PPU_DRIVER_INSTALL=1 /I "C:\Programmer\Fælles filer\Wise Installation Wizard\WISB83FC356B7C0441F8A4DD71E088E7974_9_09_0428.MSI" TRANSFORMS="C:\Programmer\Fælles filer\Wise Installation Wizard\WISB83FC356B7C0441F8A4DD71E088E7974_9_09_0428.MST" WISE_SETUP_EXE_PATH="c:\nvidia\displaydriver\190.38\english\PhysX_9.09.0428_SystemSoftware.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: Append to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Download alle links med IDM - C:\Programmer\Internet Download Manager\IEGetAll.htm
O8 - Extra context menu item: Download FLV videoindhold med IDM - C:\Programmer\Internet Download Manager\IEGetVL.htm
O8 - Extra context menu item: Download med IDM - C:\Programmer\Internet Download Manager\IEExt.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: &Virtual keyboard - {4248FE82-7FCB-46AC-B270-339F08212110} - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\klwtbbho.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: URLs c&heck - {CCF151D8-D089-449F-A5A4-D9909053F20F} - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\klwtbbho.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\GR99D3~1.DLL
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Adobe Version Cue CS3 - Adobe Systems Incorporated - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Adobe Version Cue CS3\Server\bin\VersionCueCS3.exe
O23 - Service: Apache2.2 - Apache Software Foundation - C:\AppServ\Apache2.2\bin\httpd.exe
O23 - Service: Kaspersky Internet Security (AVP) - Kaspersky Lab - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\avp.exe
O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Programmer\Fælles filer\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: mysql - Unknown owner - C:\AppServ\MySQL\bin\mysqld-nt.exe
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--
End of file - 10124 bytes

Og loggen fra Malwarebytes:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.40
Database version: 2590
Windows 5.1.2600 Service Pack 2

mbam-log-2009-08-10 (22-03-38).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 242134
Tid tilbagelagt: 2 hour(s), 12 minute(s), 9 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Jeg håber i kan hjælpe mig videre.
Avatar billede coolcom Nybegynder
10. august 2009 - 22:50 #10
Men som jeg ser det må det være på webserveren problemet ligger, da jeg ingenting kan finde på min computer og ingen af filerne på computeren bliver ændret.
Avatar billede coolcom Nybegynder
12. august 2009 - 14:46 #11
Som sagt, haster det rimelig meget at få dette problem løst, så jeg vil sætte utrolig stor pris på hvis nogen lige ville kigge denne log igennem.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2009 - 17:38 #12
Det ubehagelige ved virut er (så vidt jeg har forstået fra det jeg nu) er at den er polymorpisk, hvilket betyder at virusskannere der kun skanner med traditionelle metoder ikke kan finde den, og at den kopierer sig ind i andre programmer og kører der fra så man ikke, ud fra en log kan se om den er på computeren.

--

Ja, tag fra i one.com med det samme, og forklar dem om problemet. Det er deres ansvar at holde dine filer og brugere sikre.