06. august 2009 - 10:45Der er
11 kommentarer og 1 løsning
Mine mails når ikke frem
Hej,
Jeg har en mindre virksomhed som har en mailingliste som folk selv har tilmedlt sig.
Jeg har udsendt tre "Nyhedsbreve" som er flettet via Word til Outlook. i alt 135 mailadresser. Jeg har nu konstateret at langt de fleste mails aldrig kommer frem på trods af at jeg kan se alle 135 mails i min "sendt" boks.
Er det fordi man anser mine mails som spammails, at de ikke når frem og hvordan sikrer jeg mig at alle mails når ud til dem der har bedt om dem?
Det er et mega stort problem for min lille virksomhed at mine mails ikke kommer frem til de potentielle kunder.
Nu er det lidt svært at sige hvorfor de præcis ikke kommer frem, men du kunne jo på en eller anden måde få kommunikeret ud at de skal tilføje din e-mail adresse til deres kontakter, så er du sikker på det ikke er fordi dine mails lander i spam filteret.
Jeg har selv personligt haft problemer med reverse DNS lookup. Nu ved jeg ikke hvor avanceret dit mailhotel er, men hvis dine brugere dobbelttjekker at afsender og modtager IP ikke er ens så går din emails ikke igennem deres spam filter.
1. Verificer at du kan sende en almindelig mail til kunden fra samme server/maskine som du bruger til at sende dit nyhedsbrev
2. Du kan ALDRIG garantere at en person modtager din mail (Der er ikke leveringsgaranti på en email) da deres spamfilter og systemer kan være sat op på alle mulige måder.
Det er altså ikke fordi man sender mere end 100 mails afsted lige efter hinanden?
Vi har verificeret at vi kan sende mails til de personer som eksempelvis ikke har modtaget nyhedsbrevet, og det kan vi?
Titlen i de tre mails har vaæret "Nyhedsbrev" er det måske et problem.
Jeg ved godt der ikke er leveringsgaranti på mails, men hånden på hjertet så er det ret sikkert. Jeg husker ikke før at huske nogle af mine mails ikke skulle være kommet frem. Kun med denne "masseudsendelse" har jeg problemer.
Nej jeg får ingen fejl og alle mails ligger i min "sendt" folder og alt ser rigtigt ud. Min fornemmelse er klart at alle mails er sendt men at de måske ender i folks spamfiltre.
Min mail server ligger hos One.com og min SMTP er : smtp.mail.dk
Jeg har lige tjekket og One.com siger at jeg skal bruge en SMTP der hedder send.one.com, det har jeg aldrig tænkt over da det jo altid har virket med at bruge TDC's smtp server
Nu har jeg skiftet fra en POP konto til en IMAP konto og bruger nu One.Com's server til at sende fra. Har sendt 135 mails afsted igen og bedt om kvittering for læsning, så må vi se om det går bedre. Tak for hjælpen.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.