Avatar billede morrison Nybegynder
11. juli 2001 - 15:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Harddisk går i dvale efter kort tid!

Den ene af mine to IBM HDD går i dvale efter ca. 15 min. Der er temmeligt irriterende. Jeg køre win2k. Det sker uanset hvilken strømstyringsprofil jeg bruger og uaset hvad jeg ændre den til. Mother board er Aopen AX6BC. Nogen ideer?
Avatar billede perj Nybegynder
11. juli 2001 - 15:04 #1
Vælg egenskaber fra dit skrivebord.
Vælg pauseskærm.
Vælg instillinger.
Stil tiden her.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2001 - 15:04 #2
Har du slået funktionen fra i bios, den er sikkert sat til under powermanagement!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2001 - 15:04 #3
Hvilken IBM HDD er det.

Jeg har nemlig ikke problemet, har du prøvet at ændre strømstyringsprofilr i bios og windows?
Avatar billede klatten Nybegynder
11. juli 2001 - 15:04 #4
Har du forsøgt med strømstyring fra Bios også?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2001 - 15:07 #5
tæt på klatten, kun et sekund....
Avatar billede klatten Nybegynder
11. juli 2001 - 15:18 #6
:-) ja uhyggeligt ikke?
Da jeg startede med at skrive, var der slet ingen indlæg (ok jeg er ikke hurtig)
Avatar billede morrison Nybegynder
11. juli 2001 - 15:26 #7
I er sgu hurtige på tasterne hva\'! I min strømstyringsprofil i BIOS stod der før \"user defined\" - det er nu ændret til \"default\". Så kan vi se om det gør nogen forskel. Er der nogen der ved om det ændre ved den strømstyringsprofil som windows administrere?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2001 - 15:30 #8
Det berører ikke windows på anden måde end det du har set med skærmsluk! HD kan du også få til at gå i stå uafhængig af windows, derfor skal du lade window bestemme det!
Avatar billede morrison Nybegynder
11. juli 2001 - 15:32 #9
Ok retaxes. Det varer lige lidt før jeg vender tilbage. Jeg skal lige lade den få fred en stund før jeg kan konstatere om den fortsat går i dvale.
Avatar billede klatten Nybegynder
11. juli 2001 - 15:36 #10
Vi venter spændt !!!!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2001 - 16:14 #11
Ellers må man kunne user define til ikke at gå i standby.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2001 - 16:19 #12
Nuer der da gået mere end en halv time, næsten tre kvarter!
Avatar billede morrison Nybegynder
11. juli 2001 - 16:22 #13
Pointene går til retaxes, han var hurtigst med sit svar og mest ivrig ;-)
Avatar billede morrison Nybegynder
11. juli 2001 - 16:23 #14
P.s. det ser ud til at problemet er løst!
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2001 - 16:26 #15
Hehe, mest ivrig og i dette spørgsmål hurtigst ;o)
Takker for pointene ;o)