Avatar billede serverservice Praktikant
05. august 2009 - 19:31 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket Antirus/sikkerhed bør jeg satse på - Avast eller Kaspersky

Hej alle herinde

Jeg vil gerne høre jer inden jeg lancerer min satsning på et godt antivirus.
Jeg ved at spywarefri anbefaler/sælger Kaspersky og jeg er selv glad for Avast - så det bliver et valg mellem de 2.

Der skal være muligt at anvende til alle versioner af:

1. windows 2003 server samt SBS server
2. windows 2008 server samt SBS server
3. exchange support

Til arbejdsstationer en home version og pro version.

Men det ser ud til at både avast og kaspersky kan de ting ?

Jeg kender til avast home og professional og ved de har en server version. Jeg har her mulighed for at blive partner også og det vil jeg foretrække.

Men bør jeg satse på Kaspersky eller Avast og hvad er forskellen ?

;) MVH Dennis Syrak
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2009 - 11:43 #1
det er der faktisk kun et svar på.
hvis du vil af med penge og tror du har for mange af dem satser du på et købe program og der er kaspersky et udmærket valg.

hvis du ligesom mig ikke syntes det er det du vil smide mønter ud på så henter du AVAST og bruger det fordi det er et mægtigt godt gratis på dansk virus program der i hoved trækkene kan det samme som norton antivirus + du kan scanne pc ved opstart og det er ikke alle der kan det.

mit råd er Avast.
Avatar billede serverservice Praktikant
06. august 2009 - 12:14 #2
Ja det er vi så enig i.

Men det er hovedsageligt til firma kunder - så det er vigtigt at det er prof udgave og server udgave.

Så er spørgsmålet hvor jeg og mine kunder får mest for pengene ?

Til private bliver det stadig avast home gratisudgave - så hvis ikke Kasperksy er bedre elle billiger til business bliver det Avast .

MVH Dennis
Avatar billede b-and Novice
06. august 2009 - 15:20 #3
Har lidt svært ved at følge din tankegang - for jeg føler den er lidt firkantet sat op.  Hvilken sikkerhed du skal bruge er vel et individuelt valg som skal træffes fra sag til sag.

Avast er et rigtig godt valg til hr. og fru Hansen hvis de vel og mærket kan styre at de også skal ha' en x-tern Firewall på maskinen, og også gerne et AntiSpyware program.

Skal det være noget som helts passer sig selv fuldstændig - jamen så er en sikkerhedspakke vel og foretrække.  Til maskiner med den fornødne motorkraft så vil valget i min verden være Kaspersky, ESET Smart Security eller BullGuard, og det vil så igen være afhængig af hvilket der køre bedst på den pågældende maskine…

Så valget skal vel træffes ud fra den behov som skal dækkes, risikobilledet for brugeren samt brugeres IT kunnen.
Avatar billede serverservice Praktikant
06. august 2009 - 17:57 #4
Nej det skal ikke beregnes udfra brugerens kunnen og det er ikke et krav at der er firewall, da det findes både i routeren samt i windows.
Er der noget brugerne er i tvivl om sætter vi det op for dem fra start.

Så det er et spørgsmål om hvad vi skal satse på til vores kunder og som vi vil tilbyde fremover som partner/resail.

Vi vil ikke tilbyde flere forskellige løsninger da det skaber forvirring - men satse på en enkel og reel mulighed for at få et godt antivrus både som privat og firma med server.

Men jeg kan ikke se noget svar på mit spørgsmål endnu - er der nogen fordel ved evt. at satse på kaspersky - hvis ja hvad ?

Eller avast - hvis ja , hvorfor ?
Avatar billede serverservice Praktikant
10. august 2009 - 21:26 #5
b-and

Men du har faktisk ret fandt jeg ud af efter jeg gennemså priser.

Jeg kan se til helt små firmaer under 5-10 brugere at det kan betale sig med AVG server

Til lidt større en det så valget mellem Avast server og Kaspersky , men da jeg ikke kender Kaspersky endnu vil jeg tro mit valg bliver Avast for at holde det lidt enkelt.

Du må gerne lægge et svar så jeg kan lukke

MVH Dennis
Avatar billede b-and Novice
10. august 2009 - 22:06 #6
Det er så hermed gjort… *S*