Avatar billede Greenland Nybegynder
05. august 2009 - 17:31 Der er 7 kommentarer

T-SQL rapport

Hvordan kan jeg lave en rapport direkte i sql som skal se således ud:

    Afdeling 1

Dato 1
    kr 1
    kr 2
    kr 3
    kr 4
    kr n
    Total kr

Dato 2  kr 1
    kr 5
    kr n
    Total kr

    Afdeling 2
Dato 1
    kr 1
    kr 2
    kr 3
    kr 4
    kr n
    Total kr

Dato 2
    kr 1
    kr 5
    kr n

    grandtotal kr

Har nogen et sql eksempel liggende som giver nogenlunde samme output ?
mvh
greenland
Avatar billede arne_v Ekspert
05. august 2009 - 17:43 #1
TSQL er ikke et rapport værktøj.

Du kan finde masser af tools som kan lave en rapport som den du ønsker udfra output fra en SQL query.

Selve SQL'en er vel bare en SELECT med ORDER BY på afdeling og dato.
Avatar billede Greenland Nybegynder
05. august 2009 - 18:19 #2
Det ved jeg godt, men nu er det sådan at jeg ønsker at lave en opdeling/formatering af mit queryresultat i T-Sql fordi websystemet som viser resultatet for brugeren laver ingen formatering af rapporter overhoved. Hele fidusen i mit projekt er at man laver alt i T-sql, og så skal websiden blot vise resultatet i en gridview.
Avatar billede Syska Mester
05. august 2009 - 18:40 #3
Det du har lavet overfor ligner da ikke noget grid, men bare en lang række data ... :-s

Du vil jo få en row med en masse data ... som nok er redundante ... så jeg kan ikke lige gennemskue dit grid.

// ouT
Avatar billede Greenland Nybegynder
06. august 2009 - 10:49 #4
Synes det er svært at holde focus her. Det som bliver vist ovenfor er ikke redundante data, det er de data jeg skal have.

Jeg anvender så en gridview på en website, hvor i jeg præsenterer mit query resultat, og det virker perfekt. Man kan endog omslutte sit query resultat med html code, javascript what ever og det ses så i min gridview. Hele ideen er at man laver sine rapporter direkte i mssql og blot aktiverer dem fra sitet.

greenland
Avatar billede Syska Mester
06. august 2009 - 11:43 #5
Det du har vist overfor er jo bare en række med 1 kolonne. som skifter tilfældigt på baggrund af et antal dage ...

Det er jo ik' nemt at lave en Query over ...
Avatar billede Greenland Nybegynder
06. august 2009 - 11:54 #6
Nej måske har jeg udtrykket mig forkert, men rapporten skal i korthed opdeles pr. afdeling og for hver afdeling skal der pr. dag listes en pris

Det er det rapporten ovenfor gerne skulle illustrere :-(
Avatar billede Syska Mester
06. august 2009 - 12:18 #7
Tror du bliver nød til at komme med noget SQL struktur.

Det bliver heller ikke nemt i samme SQL at lave en sum, når du også vil have de enkelte data ud.

// ouT