Avatar billede nins Nybegynder
03. august 2009 - 14:27 Der er 9 kommentarer

Samsung NC20 trådløs problem

Hej Eksperter :)

For et par uger siden købte jeg en Samsung NC20. Alt virker fint bortset fra når den skal tilslutte trådløst.

Hvis jeg er i samme rum som min D-link router er alt fint. Går jeg blot ind i rummet ved siden af hopper den af og på nettet.
Med min gamle bærbar var dette ikke et problem, den kunne fint række helt ned i den anden ende af huset og på 1. etage har jeg en PS3 som også fint connecter med samme router i stue etagen.

Er der nogen der kan hjælper mig, da jeg er ved at gå lettere amok. Pointen med den lille Samsung var netop at den var let at have med overalt. :)

Jeg glæder mig til at høre fra jer :)

Jeg inkludrere lige detaljer om pc, hvis det skal bruges
VIA Nano U2250 processor (1,3 GHz)
1024 MB DDR2 ram
160 GB Sata harddisk 5400 rpm.
12,1" Wide XGA Glare skærm (1280*800)
Via VX800 Grafik med op til 128 MB
WLAN 802.11b/g, LAN 10/100
Bluetooth, 1,3 Mpix Webcam,
Windows XP Home
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. august 2009 - 15:45 #1
Det kunne jo være at en af dine naboer har fået trådløst netværk i mellemtiden, som kører på samme eller nabokanal til dit netværk.
Derfor skal du ind i routerens opsætning, og ændre kanalen. du finder det sikkert under trådløst opsætning.

Hvis du ikke vil prøve dig frem, så kan du hente og installere www.netstumbler.com. Den kan afsøge kanal numrene for tændte trådløse netværk, og du skal så vælge en som ligger mindst 2 og helst 5 fra dine naboers trådløse net.
Avatar billede nins Nybegynder
03. august 2009 - 17:15 #2
Tak for kommentar.
Jeg prøver at ændre kanalen om lidt, men hvordan forklarer det her så at både min gamle bærbar, iPhone og PS3 ikke har noget trådløs problem?
Avatar billede nins Nybegynder
03. august 2009 - 18:04 #3
Jeg har nu ændret kanal og lige lidt hjalp det. :(
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. august 2009 - 22:05 #4
Har du ændret til en kanal der ligger mindst 2 kanaler fra andre net ? ? ?
Avatar billede nins Nybegynder
03. august 2009 - 22:23 #5
Nej det har jeg måske ikke, men hvordan kan det have nogen betydning når mine andre trådløse enheder virker fint? :)
Avatar billede nins Nybegynder
03. august 2009 - 22:37 #6
Har nu kørt netstumbler og der er ikke andre trådløse her.
Avatar billede nins Nybegynder
03. august 2009 - 23:04 #7
En ting jeg har lagt mærke til er at i den anden ende af huset er der fulg signal med 5 streger, og alligevel kan den ikke logge på derinde.

Jeg vil gerne give flere point hvis det kan logge flere eksperter til? :)
Avatar billede nins Nybegynder
04. august 2009 - 00:10 #8
Så tror jeg dælme jeg har fundet svaret.

En update for Windows XP (KB951830)
Installer denne opdatering for at løse et problem, hvor en klient ikke kan fortolke DNS, når netværkskortet er tilsluttet/afbrudt eller deaktiveret/aktiveret på et system, der kører Windows XP Service Pack 3.

Indtil nu virker det. :)
Avatar billede nins Nybegynder
04. august 2009 - 11:15 #9
Nå jeg skriver vist med mig selv herinde, men det fortsætter jeg da med så.

Testede igen her til morgen, og så virkede det ikke igen :(

Har nu kontaktet Samsung som undrede sig over problemet og forslog en test med en anden router og hvis det fejlede så til service ved forhandler.

Fedt, den er 3 uger gamle og allerede til service :(
Det lover ikke godt!