Avatar billede piajensen Nybegynder
02. august 2009 - 23:44 Der er 11 kommentarer

Hjælp til at instalere AVAST på en ny bæbar HP med VISTA

Jeg har netop købt en ny HP med VISTA. Nu er den gratis prøvetid med NORTON udløbet og jeg har forgæves forsøgt at installere AVAST. Når jeg kommer frem til at skal downloade programmet lukker Internet Explore ned med oplysning om, at Windows har fundet et problem. Problemet er måske, at der intet virusprogram er installeret lige nu.
ER der nogle sikkerhedsaktiveringer der skal slåes fra for at jeg kan få lov at downloade programmet? Der er også problemer med andre internetsider.
Håber nogen kan hjælpe.
mvh. Pia
Avatar billede newcommer Nybegynder
03. august 2009 - 00:30 #1
Det lyder underligt, men hvad med at installere Firefox ? Du
kan sagtens have to browsere.
Avatar billede newcommer Nybegynder
03. august 2009 - 00:31 #2
Ps. jeg mener selvfølgelig, at du så kan downloade Avast med Firefox:)
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2009 - 00:35 #3
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2009 - 00:35 #4
kert link bekl agerHelt for
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2009 - 00:36 #5
Helt forkert link beklager
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2009 - 00:42 #6
Jeg prøver igen

Norton skal fjernes helt og aldeles før et andet virusprogram kan komme på din PC

Prøv derfor sådan:

Mht fjernelse af Symantec/Norton:

Afinstaller
* Norton ...
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

For dig med Vista/XP/2000
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/SYMMSICLEANUP.reg
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/MSIFIX.bat
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

1) Kør Norton_Removal_Tool.exe
2) SYMMSICLEANUP.reg
3) MSIFIX.bat

Registreringsdatabase ->
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register/Problemer]... kør evt. et par gange)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan (=SKAL) NEJ til den.

Genstart normalt...

Manuelt slet følgende mapper (hvis de stadig er der?)
C:\Programmer\Symantec\
C:\Programmer\Norton AntiVirus\
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Application Data\Symantec\

Genstart normalt...

... ellers vil 'rester' drille resten af tiden...
Avatar billede piajensen Nybegynder
03. august 2009 - 01:21 #7
Tak for dit svar, nu virker det fint.

Nu skal jeg lige finde ud af, hvordan jeg giver dig point
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2009 - 01:30 #8
Det gør du ved at slette et flueben i en eller anden box og trykke accepter, hvis det var mit svar, der hjalp dig :-)
Avatar billede newcommer Nybegynder
03. august 2009 - 01:31 #9
Rart at høre det virker, men hvis kommentar hjalp?
03. august 2009 - 08:57 #10
Generelt mht en "ny HP med Vista" - check at du har nyeste

M$ ServicePack1 til Vista -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=f559842a-9c9b-4579-b64a-09146a0ba746
M$ ServicePack1 til Vista -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=891ab806-2431-4d00-afa3-99ff6f22448d

+ efterfølgende opdateringer fra WindowsUpdate...
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2009 - 21:41 #11
Nu skal jeg lige finde ud af, hvordan jeg giver dig point

Du spurgte slv om det.  Mener du ikedu skallkketråden?