Avatar billede vorre Nybegynder
02. august 2009 - 16:02 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende mail, blot modtage.

Hvergang jeg forsøger at sende en mail får jeg denne fejl meddelse:

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'Majbritt@knus.dk'. Emne 'test', Konto: 'Maibritt', Server: 'smtp.tiscalimail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '554 Service unavailable; Client host [80.161.111.231] blocked using sbl-xbl.spamhaus.foo; http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=80.161.111.231', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 554, Fejlnummer: 0x800CCC79

Jeg kan bare ikke finde ud af hvad jeg skal gøre for at få lov at sende mail ??
Avatar billede leif Seniormester
02. august 2009 - 16:07 #1
Hvilken SMTP (Udgående) server bruger du og hvilken udbyder har du ?
Avatar billede leif Seniormester
02. august 2009 - 16:08 #2
Men har du læst linket ?

Sørg for at dine maskiner er rene for snavs.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. august 2009 - 16:14 #3
Avatar billede vorre Nybegynder
02. august 2009 - 16:15 #4
Jeg havde virus på min ene maskine, en dag sendte den en masse mail afsted, uden der kunne se hvorfra og til hvem de skulle sendes, og windows defender kom med meddelsen at der var virus, jeg slettede det hele og kørte ind fra starten igen, men nu kan vi ikke sende mail fra nogle af vores pc'er.
ja jeg har kigget på det link, men de kan ikke se der er noget galt, og det skulle virke igen efter 1-2 timer, men nu er det snart 10 dage.. og min tålmodighed er væk.

Jeg bruger smtp.tiscalimail.dk til udgående post.
Avatar billede vorre Nybegynder
02. august 2009 - 16:17 #5
Vores IP er ikke på cbl, linket
Avatar billede vejmand Juniormester
02. august 2009 - 16:20 #6
Vores IP er ikke på cbl, linket

Prøv lige at læs mit link engang til.  :-)
Avatar billede vorre Nybegynder
02. august 2009 - 16:34 #7
Måske jeg ikke ved så meget om dette med den skriver

IP Address is not currently listed in the CBL.

Vil det ikke sige at vores skulle virke ??

ellers har jeg bare slet ikke fattet det, jeg tror jeg må have hjælp fra andre som ved mere end mig æv havde håbet det kom til at virke idag.
Avatar billede vorre Nybegynder
02. august 2009 - 16:54 #8
Ha jeg har fattet det nu, jeg søgte på fejl ip adresse, jeg bruger lige et oversætter program det hjalp.
Avatar billede vorre Nybegynder
02. august 2009 - 16:56 #9
Vejmand, sætter du svar på ?
Avatar billede vejmand Juniormester
02. august 2009 - 16:57 #10
Okay, det skrev den ikke lige før, men kan også se at den er fjernet her i eftermiddag: It was previously listed, but was removed at 2009-08-02 14:44 GMT

Så, mon ikke du kan sende e-mail igen i løbet af et par timer...
Avatar billede vejmand Juniormester
02. august 2009 - 16:58 #11
Okay, svar kommer her.  :-)
Avatar billede vorre Nybegynder
02. august 2009 - 17:03 #12
Det håber jeg, TAK for hjælpen, du er virkelig en EKSPERT.