Avatar billede badprimer Nybegynder
02. august 2009 - 09:56 Der er 6 kommentarer

Data Entry i Query er ikke muligt?

Hey.

Jeg er ny i MS Access og er igang med en tutorial med udgangspunkt i Access 2003.

Kort sagt er jeg ved at lave et hotel booking/reservation system.

Jeg skal nu kombinere 2 tabeller og lave en Select Query med Recordset som dynaset. Jeg skulle nu kunne edit data i både Query og Tabel og samtidig automatisk opdatere hinanden, men det kan jeg bare ikke.

Hvad gør jeg galt?

På forhånd tak..
Avatar billede mugs Novice
02. august 2009 - 10:31 #1
Der kan være flere ting galt, men sandsynligvis er det dine relationer der ikke er korrekte.

Hvad mener du med udtrykket "automatisk opdatere hinanden". Hvad vil du opdatere?
Avatar billede badprimer Nybegynder
02. august 2009 - 12:46 #2
Hey Mugs.. Tak for henvendelsen.

Jeg tager lige et par citater fra min tutorial.

Overskriften er: Dynaset and data entry to query table.
"Open the query and one table. Try to change some data in the query. The moment i move the cursor to the next field the change will apear in the table as well as in the query."
Så skulle jeg så også ændre data i Table som så "immediately" vil skifte i Query. Men det gør de ikke..

Noget andet er.. Jeg bliver bedt om at sætte RECORDSET i query til DYNASET, men det gør bare jeg ikke engang kan ændre/edit i felterne.Fordi jeg rent faktisk kan edit i felterne er pga. jeg har sat RECORDSET til: Dynaset (Inconsistent Updates).

På forhånd tak..
Avatar billede mugs Novice
02. august 2009 - 13:11 #3
Kan du prøve at sende din db til:

mugs snabelting mail.dk

som en .zip fil, så vil jeg prøve at se på det lidt senere.
Avatar billede badprimer Nybegynder
02. august 2009 - 16:25 #4
Hey Mugs..

Tusind tak for din hjælp!!

Jeg har sendt det afsted igennem yousendit.com

Giv ly når du har haft tid ;-)
Avatar billede mugs Novice
02. august 2009 - 16:41 #5
Jeg har ændret i relationen mellem 2 tabeller og returneret db.
Avatar billede mugs Novice
03. august 2009 - 20:11 #6
Hvordan gå det?