Avatar billede knorskov Nybegynder
01. august 2009 - 16:03 Der er 3 kommentarer

En ny variation over ustabilt trådløst net

Jeg er ved at springe i luften over mit trådløse net!
Det er ustabilt, men ikke ved at forbindelsen forsvinder. I stedet har jeg problemer med at hente nogle sider, mens andre går fint igennem. F.eks. tog det lang tid at komme ind på Eksperten.dk, titlen og baggrundsfarven kom hurtigt, men herefter 7 mins ventetid (og en masse tryk på F5). Det særeste er i midlertidigt at jeg i ventetiden åbnede en ny tap, hvor jeg kunne hente dr.dk uden problemer, og facebook med en mindre vente tid.
Jeg kan ikke regne ud hvad problemet er, da det er helt random hvad der går igennem og hvornår de gør. (Dog tror jeg der er en overvægt at problemer ved domæner fra .com og .org, f.eks. opstod vente tiden her på eksperten ved hentningen af banner fra adserv.com, men det giver bare ikke mening at det skulle betyde noget)

Jeg bruger Vista 64 bit.
Trådløs router:  D-Link DI-524.
ISP: Stofa, med cable modem Scientific Atlantic EPR2320R2
Alt kører som det skal hvis jeg kører kablet direkte i cable modemet...
Avatar billede knorskov Nybegynder
01. august 2009 - 16:15 #1
Updata: Jeg har lige surfet lidt rundt med kabel til D-link routeren og her kører det findt. Altså er problemet i wireless, og ikke f.eks. mellem D-link og Scientific Atlanta modemet fra stofa...
Avatar billede htx98i17 Professor
01. august 2009 - 16:25 #2
Prøv at slå krypteringen fra et stykke tid for at se om det hjælper. (Det hjalp hos mig).
jeg lod krypteringen være slået fra og opstillede routeren til ikke at kunne søges på.
Avatar billede knorskov Nybegynder
01. august 2009 - 16:52 #3
Har desværre prøvet både med og uden kryptering...