Avatar billede pike Nybegynder
21. december 1999 - 19:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

musik

Jeg har igennem længere tid, "bøvlet" med, at optage musik, fra mine lp-plader,til min pc. ,og derefter over til cd !! problemet er : der bliver kun afspillet/optaget i venstre side ( ingen lyd i højre side ) ????
Jeg har et LIVE value lydkort, og tro mig, det er ikke fordi, at balance er skruet til den ene side !!
stikket fra min pladespiller, går ind i LINE IN !! men hvis jeg sætter det over i MIC. ,så er der lyd i begge sider ???
s.u.
Avatar billede klas Juniormester
21. december 1999 - 19:48 #1
er det ikke fordi at pladespillere kun er i mono ?
Avatar billede cldu Nybegynder
21. december 1999 - 19:52 #2
klas: enig!
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. december 1999 - 22:24 #3
Og da mincrofone'en også er mono, så kommer der lyd i begge sidder.

Du skal bare optage lyden i en mono wave-fil. Og hvis dit brænder program ikke kan finde ud af det med en mono fil, så skal du bare konvertere den til setreo.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. december 1999 - 11:15 #4
jeg kan høre i ikke har ret meget forstand på HiFi.... almindelige 33 1/3 plader er IKKE i mono... Og desuden skal pladespilleren sættes til en Phono indgang på en forstærker og så videre fra forstærkeren til lydkortet gennem Tape Out...

i dit konkrete eksempel ser det ud som om det kabel du bruger er defekt, og at mic, indgangen er i mono, det vil sige at venstre kanal kommer i begge kanaler, hvorimod at line in har 2 kanaler og det er derfor kun den ene der kommer lyd i...