Avatar billede syipx Nybegynder
30. juli 2009 - 17:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Jeg har cinema 4d, mangler hjælp til at få beder opløsning på billeder jeg har lavet om til JPG

Hej Eksperter jeg har lavet nogle billeder i cinema 4d. når jeg laver dem om til JPG bliver billederne små og dårlig kvalitet ?

Det der er meningen med det er de skal laves til plakater og i glas og ramme :)

Et problem jeg virklig gerne ville have løst..
Avatar billede grippen Nybegynder
30. juli 2009 - 19:06 #1
når man trykker F9 i 3ds max, får man ikke pr default en super flot render. Der skal bruges tid til at sætte de forskellige settings. Samme burde foregå med Cinema 4D. Prøv at gå din "Render Settings" igennem.
Avatar billede syipx Nybegynder
30. juli 2009 - 19:20 #2
okey grippen det vil jeg lige prøve på :) vender tilbage sener..
Avatar billede hmanback Nybegynder
30. juli 2009 - 19:50 #3
Er ikke bruger af C4D - men hvis du ønsker at lave en render til plakat format kan du prøve:

Render settings -> output

width: 3311 px
height: 4681 px
dpi: 100

Formatet skulle gerne svare til A0, plakat størrelse

Render settings -> save
path: angiv hvor du vil gemme dit billede
sæt formatet til TIFF
Depth: 16 bit
Avatar billede syipx Nybegynder
30. juli 2009 - 21:38 #4
nice hmanback  jeg sidder og leger lidt med det og det ser ud at det virker perfekt: ), jeg har sidet og rodet rund i render settings og har fået rodet godt rundt i alle felter men kikker lige nærmmer og vender tilbage ; )
Avatar billede syipx Nybegynder
30. juli 2009 - 21:52 #5
har lige et side spøgsmål´. når nu den er færdig med at lave billedet om, så fylder den vel en del for det tager et godt stykke tid før det lavet om det stadig i gang :) spøgsmålet gå på hvordan gør jeg så billedet ikke fylder så meget i MB ?
Avatar billede hmanback Nybegynder
30. juli 2009 - 23:01 #6
Du kan ændre dpi'en til 72 så kommer billedet til at fylde mindre, men det kan så gå lidt udover kvalitet af printet.

Billedet i 72dpi RGB 16bit vil ca. fylde 46mb mod 88mb i 100dpi.

Som sagt er jeg ikke bruger af C4D, så jeg ved ikke hvilke formater der understøttes og hvad de måtte have af indstillinger til kompremering.
Avatar billede syipx Nybegynder
30. juli 2009 - 23:13 #7
okey jeg skal nok finde ud af det, men du har været til stor hjælp mange tak for det : ) gør du lige så jeg kan overføre nogle point til dig :)
Avatar billede hmanback Nybegynder
30. juli 2009 - 23:20 #8
Håber det lykkedes.

Svar #3
Avatar billede syipx Nybegynder
30. juli 2009 - 23:49 #9
ja nu er jeg da kommet så langt at få det i normal billed størelse så det super det gør det lidt sjover : ) men når den render på plakat størelse tager det et godt stykke tid, så det må blive når jeg er helt færdig med den: )

Mange tak hmanback det er fedt.
Avatar billede hmanback Nybegynder
30. juli 2009 - 23:55 #10
cool - luk tråden :)
Avatar billede syipx Nybegynder
31. juli 2009 - 00:01 #11
jeps min tastetur gik lige i sort : )