Avatar billede miomao Nybegynder
30. juli 2009 - 08:59 Der er 2 kommentarer

Indbygning af bio ethanol pens til "rigtig pejs"

Har altid gerne ville have en pejs, men synes ikke lige at det er besværet værd at skulle have ordnet skorstenen mv.

Så stor var min begejstring da jeg så de bio ethanol pejse som man kan købe.
Synes dog at det er pebret at give 4000kr for en der ligner en rigtig pejs, når man kan købe en "løs" bio ethanol pens for 1000-1500kr.

Spørgsmålet er så, er det sikkert nok at købe en som f.eks denne http://www.nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=1306&pf_id=6069715 og bygge en kasse så den kommer til at ligne denne ? http://www.cutedesign.dk/shop/smuk-pejs-humphrey-1036p.html
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. juli 2009 - 11:29 #1
Det er jo nok noget teroretisk at svare på, for producenten af den du vil købe, har jo nok taget nogle forbehold for, hvor tæt på andre ting man anbringer den.

Men umiddelbart tror jeg ikke det giver de store problemer, forudsat du bygger "kassen" af ikke-brændbare materialer som f.eks. gibsplader eller multiplader, og samtidig sørger for at du ikke blokerer luftindtag og udluftning på den oprindelige pejs.
Avatar billede M-madsen Nybegynder
04. maj 2010 - 23:02 #2
Jeg har selv lige købt en med 70 % rabat hos www.cc-trading.dk. Jeg var selv bekymret for at noget ville ske, men jeg bruger nu min hyppigt med stor glæde :)