Avatar billede justrace Novice
29. juli 2009 - 20:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Flash på sme-server

Hej

Jeg er ved at lave en ny hjemmeside, men har lidt bøvl med et banner der er lavet i flash.

Er der en begrænsning på hvilket aktivt indhold der kan køre fra en sme-server?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2009 - 20:42 #1
Flash kører client side.

Set fra server side er det bare en klump bytes. En Apache på SME kan godt serve en klump bytes.

Eneste lille finesse er om MIME type er sat rigtigt.

Check i httpd.conf (hvis du kan komem til den på SME).
Avatar billede justrace Novice
29. juli 2009 - 20:46 #2
Jo, men når jeg sidder på inside, og med stifinder manuelt kører "filmen", så burde det vel også kunne køres fra web-siden?
Avatar billede justrace Novice
29. juli 2009 - 20:48 #3
>Check i httpd.conf

Jo, men aner ikke ret meget om linux, så kan du fortælle hvor den ligger?
Jeg skal vel åbne den med "pico"?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2009 - 20:56 #4
Hvis der er installeret en Flash afspiller burde du kunne køre den lokalt. Men hvorfor pokker skulle man installere en Flash afspiller på en server.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2009 - 20:57 #5
Den kan ligge forskellige stedet.

Kommando prompt og:

find / -name httpd.conf -print
Avatar billede justrace Novice
29. juli 2009 - 21:06 #6
Det er jeg ganske klar over, men det var om der lå nogle begrænsninger på kørsel af aktivt indhold, jeg var interesseret i. :)

Eksempelvis skal man jo aktivere tilladelse til at køre php, CGI osv.

Derfor tænkte jeg på om der var noget der begrænsede flw.

Men hvis det ikke er tilfældet, så har du jo "svaret". :)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2009 - 21:32 #7
For:
  browser med flash plugin----Apache----flash fil
mener jeg ikke at der er restriktioner i Apache.

For:
  flash viewer----flash fil
mener jeg heller ikke at der er restriktioner (og ihvertfald ikke for Apache).
Avatar billede justrace Novice
29. juli 2009 - 21:52 #8
Så må det være noget i php-koden der ikke gør det rigtigt. :(

Hælder du lige et svar hen over disken?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2009 - 21:58 #9
Det kan jeg godt.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2009 - 21:59 #10
Men jeg forstår ikke helt hvad PHP kan gøre.

Du kan bruge view source til at se om flash'en er embedded korrekt i HTML'en.

Så kan du forsøge at downloade flash'en og se om den faktisk kan hentes.

To ting der kan lave ged i den er:
- fil protection således at Apache ikke har adgang til at læse den
- upload som text (skal være binary)
Avatar billede justrace Novice
29. juli 2009 - 22:11 #11
Prøvede det mest oplagte, at skrive "stien" til den: http://xxx/XXX/XXX.flw. :)

Det virker fint, så problemet er i enten php- eller html-koden der skal kalde på den. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2009 - 22:17 #12
Den genererede HTML kode kan du jo se i view source og så kan du troubleshoote PHP derfra.
Avatar billede justrace Novice
29. juli 2009 - 22:21 #13
Ok, det vil jeg kigge på.

Tusind tak for input der fik mig videre.