Avatar billede frederikschack Nybegynder
29. juli 2009 - 15:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Smart måde til at opdatere flere poster simultant

Hej,

Er der en smart måde at lave en formular, således at man kan sætte en række kriterier og få udfyldt de felter, i de poster der opfylder disse kriterier, med en given værdi.

Databasen
http://www.frederikschack.dk/billeder/Overkoersler.bmp

Formularen
http://www.frederikschack.dk/billeder/Overkoersler03.bmp

Det jeg forestiller mig er noget i stil med at der i toppen af siden er nogle felter til at skrive/vælge kriterier og at der så er tre knapper der udfylder de filtrerede felter med værdierne planlagt, udført eller intet.

M.v.h.
Frederik
Avatar billede mugs Novice
30. juli 2009 - 08:37 #1
linket til formularen virker ikke.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
30. juli 2009 - 15:34 #2
Avatar billede mugs Novice
30. juli 2009 - 17:54 #3
Du kna gøre det meget simpelt, ved at filtrere dine poster og når du har gjort det, gennemløbe dem med denne kode

Private Sub Kommandoknap6_Click()
DoCmd.GoToRecord acForm, "frm", acFirst
Do Until Me.NewRecord = True
Me.status = Me.Kombinationsboks4
DoCmd.GoToRecord acForm, "frm", acNext, 1
Loop
End Sub
Avatar billede frederikschack Nybegynder
04. august 2009 - 11:57 #4
Hej Mugs,

Undskyld det sene svar. Hvad er Me i den her sammenhæng? Er det ikke formularen? Men frm er også formularen?

Det er måske lidt uhensigtsmæssigt med sådan en knap, hvis man f.eks. glemmer at filtrere dataene først. Men jeg skal nok over i noget vba.
Avatar billede mugs Novice
04. august 2009 - 12:21 #5
Me. er det rereverede betegnende den altid aktuelle formular. Det kan erstattes af [Forms]![frm]![FLETNAVN]

Frm er navnet på formularen.

For at sikre, at formularen er filtreret kan du indsætte en betingelse således:

If Me.FilterOn = False Then
MsgBox "Der er ikke sat filter på formularen." & vbNewLine & "Procedüren forlades."
Exit Sub
Else
DoCmd.GoToRecord acForm, "frm", acFirst
Do Until Me.NewRecord = True
Me.status = Me.Kombinationsboks4
DoCmd.GoToRecord acForm, "frm", acNext, 1
Loop

End If
Avatar billede frederikschack Nybegynder
04. august 2009 - 12:41 #6
Aha, så "me" er som "this" i Java.

Ok, så begynder det at blive interessant.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
04. august 2009 - 12:48 #7
Jeg har bare et problem, jeg kan ikke filtrere efter en række af kolonnerne der er baseret på funktionen column, f.eks. [Overkørsel].[column](2).
Avatar billede mugs Novice
05. august 2009 - 14:12 #8
Får du nogen fejlmeddelelse?
Avatar billede frederikschack Nybegynder
07. august 2009 - 19:00 #9
Hej Mugs,

Næh, den deaktiverede bare filtrerings ikonet, men så lavede jeg bare filtreringen ved hjælp af VBA og det virkede fint.