Avatar billede serverservice Praktikant
28. juli 2009 - 19:35 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Billeder uden filendelse vises ikke i firefox på serveren

Hej alle

Jeg/vi har lavet en opgave i Linux med en server som er blevet ominstalleret i nyere version af Linux , men stadig kompatibel med php4 - så vi valgte ubuntu 6.06 (dapper)

Men der er et enkelt problem.

Ved upload kan man se billederne i administrationsmodul men ikke i fuld størrelse.
Alle billeder oprettes uden filendelse på serveren ukomprimeret udgave.

vi ved ikke helt hvordan det løses bedst eller om der skal ændres i koden.
Avatar billede serverservice Praktikant
28. juli 2009 - 20:17 #1
Nå men det virker på kunden som om det har fungeret før - så spørgsmålet er om det er et browserproblem eller om vi kan gøre noget i apache2 eller php4 ?

Eller hvad ????
Avatar billede fbhzone Nybegynder
28. august 2009 - 17:42 #2
Det kan være mange ting, men mit primære gæt er at MIME ikke bliver sendt med til browseren.

Så enten skal du få Apache (hvis det er den der bruges..) til at sende MIMEtype med, eller også skal du få PHP til det.
Avatar billede serverservice Praktikant
28. august 2009 - 20:35 #3
Ok hvordan gør jeg det i php4 ? og ja det er apache2
Avatar billede serverservice Praktikant
28. august 2009 - 20:39 #4
Vi har fundet ud af det vises i nogle browsere og andre ikke.

Dem der kan vise det er internet explorer og google chrome.

Dem der ikke kan er bl.a:
Firefox
Safari
Netscape
Opera
og andre.
Avatar billede fbhzone Nybegynder
28. august 2009 - 21:04 #5
http://dk.php.net/manual/en/function.header.php

http://httpd.apache.org/docs/2.0/mod/core.html#forcetype

Men du skal vide hvilken MIME dine filer har. Hvis du ikke har sørget for at gemme det inden du fjernede den kan du bruge kommandoen "file" hvis det er en linux server.. f.eks.:

file --mime-type minfil

hvis der er mange forskellige mimetypes og du ikke har sørget for f.eks. at gemme dem i en database inden du stippede extension af er du somewhat screwed..
Avatar billede serverservice Praktikant
28. august 2009 - 21:24 #6
Hej fbhzone - du får lidt gryn for din hjælp - men jeg tør ikke køre den på en online server med webshop og 45000 grafiske fotos til salg
Avatar billede serverservice Praktikant
28. august 2009 - 21:26 #7
hmm - den er nemlig afsluttet i mellemtiden - men det er ok at få en løsning selvom der muligvis ligger noget browser fortolkning i det problem også
Avatar billede fbhzone Nybegynder
28. august 2009 - 21:41 #8
det eneste file gør er at vise dig mimetype, ikke ændre noget :)