Avatar billede priiskorn Nybegynder
26. juli 2009 - 09:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning

NU prøver jeg igen og vil gerne have et godt svar jeg kan give poit til og forhøjer også pointet.

Jeg skal have en støjsvag strømforsyning og har følgende oplysniger at gå ud fra. Jeg ved bare intet om hvordan jeg kan tjekke om mit bundkort passer til en strømforsyning, hvad ser man efter ?
HAr I ikke et direkte link til en støjsvag strømforsyning?

Her er mine computeroplysninger.
Kan jeg ikke få konkrete bud på noget som VIRKER... Jeg er nemlig ikke sikker på hvad jeg skal se efter.
Min computer;

Medion 4487.01
med s/n 14487010070315
32 bit operativ system

Bundkort: MSI chipset (P4M900M3)
Processor: Intel(R) pentium (R) D CPU 2.80 GHz
Grafikkort:nvidia geforce 7300 se driver

RAM: 2 GB

(ps. jeg har tidligere oprettet dette spørgsmål, men kunne ikke give point, da der ikke var et svar jeg kunne tildele poit til, kun en kommentar).
Avatar billede richardjensen Seniormester
26. juli 2009 - 11:17 #1
Hvis du gerne vil belønne en 'kommentator' kan du bede vedkommende lægge et svar,som du så kan belønne.
Ang. strømforsyning: Det ser ikke ud til,at dit bundkort er særlig krævende,så stort set alle PSU'er i handelen vil nok kunne klare det,- blot stikket til bundkortet er det rigtige.
Se på nuværende PSU angående Watt.
Støj afhænger af køleblæser,- se fx. på 'EDB-priser'- og vælg efter dB-tal og pengepung !
Avatar billede priiskorn Nybegynder
26. juli 2009 - 13:23 #2
Hva med størrelse på strømforsyningen hvilke mål går man efter?
Avatar billede priiskorn Nybegynder
26. juli 2009 - 13:38 #3
Hvis nu jeg køber en med 450 W. hvad sker der så hvis min gamle er på 350 W, jeg er ikke sikker nemlig, men der står total outpou 350 W.
Avatar billede richardjensen Seniormester
26. juli 2009 - 13:53 #4
Hvis du tænker på fysisk form og mål skal den jo helst passe til dit kabinet, sandsynligvis alm.
Elektrisk skal du vel have 300-400 w. (hvis du har planer om stømkrævende udvidelser, kan du tage højde for det).
Udgange til diverse drev er nok alm. standard med 5 og 12 v.
(Hvad er navn og watt-tal for den nuværende PSU ?  )
Avatar billede richardjensen Seniormester
26. juli 2009 - 14:02 #5
<Hvis nu jeg køber en med 450 W. hvad sker der så hvis min gamle er på 350 W, jeg er ikke sikker nemlig, men der står total outpou 350 W.>
Det vil være ok. De 350/450 W er udtryk for, hvad PSU'en maksimalt KAN yde, men den bruger jo kun det nødvendige for at 'fodre' bundkort og diverse drev.
Avatar billede priiskorn Nybegynder
27. juli 2009 - 19:53 #6
Jeg har set lidt på edb priser, men synes ikke helt de beskrivelser er som jeg har brug for. Søger jeg 0 db kommer der nogle frem, men jeg er ikke sikker på om de er ok, da jeg mangler præcise produktbeskrivelser.

Men er der en som har et godt link?

Min nuværrende (eller gamle, for den som sidder nu er en erstatning for den gamle) strømforsyning er 8.5 i Højde, ca. 14 i dybde og ca. 15 i Bredde.
ellers hed den gamle; FSP groupe inc. Model Nr: FSP350-60HLC

Håber det giver mening???
Avatar billede priiskorn Nybegynder
27. juli 2009 - 21:57 #7
Lad mig sige det på en anden måde.
Ud fra det jeg indledte med at skrive, om mit bundkort, er der så en der kan sige mig hvor mange pins jeg skal se efter? Det er her jeg er lost i min pc verden....)
Avatar billede richardjensen Seniormester
27. juli 2009 - 22:16 #8
Mener du pins i strømstikket til bundkortet, ?
Det er nok 24, - tæl selv efter.
Her: http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=P4M900M3-L&class=mb
kan du se billede m.m. af dit bundkort.
Avatar billede priiskorn Nybegynder
28. juli 2009 - 20:56 #9
Hey Richardjensen...
Tak for din tålmodighed og store hjælp. Jeg er ved at have fanget det :).
DU må gerne svare også får du point...

Tak for det, nu vil jeg kaste en bestilling afsted efter en ny PSU også håber jeg bare det virker...

Hil!
Avatar billede priiskorn Nybegynder
28. juli 2009 - 21:07 #10
Et sidste bonus spørgsmål;)

Af disse to, som jeg mener begge passer til mit bundkort, kan du så sige ja eller nej til nogle af dem?

http://www.dustin.dk/pd_5010094539.aspx
http://www.dustin.dk/pd_5010085458.aspx
Avatar billede richardjensen Seniormester
28. juli 2009 - 21:50 #11
Nu er det jo ikke mig, men dig der bestemmer, - og må tage konsekvenserne, - og regningen !
Men jeg kan da give mit 'besyv'-  de kan begge klare større effekt end din gamle PSU, - målene ser rigtige ud , de har begge 120 mm blæser, den ene med glidelejer (den anden- lejer ikke oplyst).
Jeg er tilbøjelig til at vælge den:
http://www.dustin.dk/pd_5010085458.aspx
Held med projektet, - hører gerne godt nyt !

(Og på forhånd tak for points - hvis du synes, - men jeg går mere efter at hjælpe end at samle points )