Avatar billede mvhansen Nybegynder
26. juli 2009 - 03:19 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Server sbs 2008 mail problemer

Hej

Jeg er ved at afprøve en Server sbs 2008.
exchang 2007 viser at den sender mail, men de kommer ikke frem.
Prøver jeg at sende til den fra en anden mail adresse, får jeg denne melding til bage.

------------------------------------------------------------
This is the Postfix program at host relay01.mvb.dk.

####################################################################
# THIS IS A WARNING ONLY.  YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE. # ####################################################################

Your message could not be delivered for 1.0 hours.
It will be retried until it is 5.0 days old.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

            The Postfix program

<michael@mvhansen.dk>: connect to mail.mvhansen.dk[87.116.59.63]: Connection
    timed out
--------------------------------------------------------------

Port 25 er åbnet i rutern

Jeg har jonet min bærbar pc til domænet mvhansen, og outlook 2007
skriver at den har forbinelse med exchang serveren.
er der en der kan hjælpe mig med det, vil jeg blive glad. Da jeg er ved at have brugt noget tid på det. og kan ikke få det til at virke.

mvh

mvhansen
Avatar billede mvhansen Nybegynder
26. juli 2009 - 03:24 #1
Hej jeg glemte lige og skrive at hvis jeg går ind i mailboxen og kikke under general, står der under total items: 18.
er det ikke de mail exchange har modtaget.

mvh

mvhansen
Avatar billede riversen Nybegynder
26. juli 2009 - 07:25 #2
har du lavet en send connector?
Avatar billede riversen Nybegynder
26. juli 2009 - 07:26 #3
eller receive for den sags skyld... jeg kan ikke blive helt klog på, hvor du sender fra og til.
Avatar billede strych9 Praktikant
26. juli 2009 - 09:12 #4
Avatar billede mvhansen Nybegynder
26. juli 2009 - 11:02 #5
Hej

Jeg har prøvet at instaler en server sbs 2003.
der skulle man da ikke sætte ald det op mener jeg.
gør den ikke det selv

mvh

mvhansen
Avatar billede mvhansen Nybegynder
26. juli 2009 - 11:32 #6
Hej
Jeg får også denne mail til bage fra servern.

---------------------------------------------------------------
Meddelelsen kunne ikke leveres til følgende modtagere og distributionslister:

dyrberg@mvb.net
Meddelelsen blev ikke leveret pga. sikkerhedspolitikker. Microsoft Exchange forsøger ikke at levere meddelelsen igen. Oplys systemadministratoren om følgende fejlbeskrivelse.

Følgende organisation afviste meddelelsen: remote.mvhansen.dk.

  _____

Sendt af Microsoft Exchange Server 2007

Diagnosticeringsoplysninger for administratorer:

Opretter server: SBS-2008-SERVER.mvhansen.local

dyrberg@mvb.net
remote.mvhansen.dk #550 5.7.1 Unable to relay ##

Oprindelige brevhoveder:

Received: from SBS-2008-SERVER.mvhansen.local ([fe80::14c2:8af1:45c9:2bdb]) by
SBS-2008-SERVER.mvhansen.local ([fe80::14c2:8af1:45c9:2bdb%11]) with mapi;
Sun, 26 Jul 2009 11:26:23 +0200
From: michael hansen <michael@mvhansen.dk>
To: "dyrberg@mvb.net" <dyrberg@mvb.net>
Date: Sun, 26 Jul 2009 11:26:19 +0200
Subject:
Thread-Index: AcoN0yHkzezabUwNQ/a6lSIaD2qiWA==
Message-ID: <7EEFD007E5B7C848924BCAB17C9F36AE206D26C9@SBS-2008-SERVER.mvhansen.local>
Accept-Language: da-DK
Content-Language: da-DK
X-MS-Has-Attach:
X-MS-TNEF-Correlator:
acceptlanguage: da-DK
Content-Type: multipart/alternative;
    boundary="_000_7EEFD007E5B7C848924BCAB17C9F36AE206D26C9SBS2008SERVERmv_"
MIME-Version: 1.0

-----------------------------------------------------------------

mvh

mvhansen
Avatar billede riversen Nybegynder
26. juli 2009 - 11:32 #7
men nu er dette ikke sbs 2003 ;)
Avatar billede mvhansen Nybegynder
26. juli 2009 - 11:37 #8
Ja det er rigtig :-)

Har du set denne mail jeg får tilbage fra exchange

mvh

mvhansen
Avatar billede riversen Nybegynder
26. juli 2009 - 11:54 #9
har du sat en send connector op?
Avatar billede mvhansen Nybegynder
26. juli 2009 - 11:59 #10
Hej riversen

Nej ikke i nu.
jeg er lidt grøn så hvordan gør man det ?

mvh

mvhansen
Avatar billede riversen Nybegynder
26. juli 2009 - 12:42 #11
Tjek det glimrende link i #4
Avatar billede mvhansen Nybegynder
26. juli 2009 - 14:35 #12
Hej

der er lavet en connector
og jeg kan godt modtage mail men ikke sende mail. når jeg sender mail, så for jeg denne mail tilbage

-----------------------------------------------------------------

Meddelelsen kunne ikke leveres til følgende modtagere og distributionslister:

dyrberg@mvb.net
Meddelelsen blev ikke leveret pga. sikkerhedspolitikker. Microsoft Exchange forsøger ikke at levere meddelelsen igen. Oplys systemadministratoren om følgende fejlbeskrivelse.

Følgende organisation afviste meddelelsen: remote.mvhansen.dk.

  _____

Sendt af Microsoft Exchange Server 2007

Diagnosticeringsoplysninger for administratorer:

Opretter server: SBS-2008-SERVER.mvhansen.local

dyrberg@mvb.net
remote.mvhansen.dk #550 5.7.1 Unable to relay ##

Oprindelige brevhoveder:

Received: from SBS-2008-SERVER.mvhansen.local ([fe80::14c2:8af1:45c9:2bdb]) by
SBS-2008-SERVER.mvhansen.local ([fe80::14c2:8af1:45c9:2bdb%11]) with mapi;
Sun, 26 Jul 2009 13:40:11 +0200
From: michael hansen <michael@mvhansen.dk>
To: "dyrberg@mvb.net" <dyrberg@mvb.net>
Date: Sun, 26 Jul 2009 13:40:06 +0200
Subject:
Thread-Index: AcoN5dJal9sXD4tKTFq0DSSkSyUu+g==
Message-ID: <7EEFD007E5B7C848924BCAB17C9F36AE298F70A4@SBS-2008-SERVER.mvhansen.local>
Accept-Language: da-DK
Content-Language: da-DK
X-MS-Has-Attach:
X-MS-TNEF-Correlator:
acceptlanguage: da-DK
Content-Type: multipart/alternative;
    boundary="_000_7EEFD007E5B7C848924BCAB17C9F36AE298F70A4SBS2008SERVERmv_"
MIME-Version: 1.0

--------------------------------------------------------------

mvh

mvhansen
Avatar billede mvhansen Nybegynder
26. juli 2009 - 21:49 #13
Hej

Nu har jeg prøvet at sætte en ny connector op.
og kan statig væk ikke sende mail. men nu får jeg ingen fejl melding men følgen mail tilbage.

-------------------------------------------------------

Leveringen er forsinket til følgende modtagere eller distributionslister:

dyrberg@mvb.net

Emne:

Meddelelsen er endnu ikke blevet leveret. Microsoft Exchange fortsætter med at forsøge at levere meddelelsen for dig.

Vi vil forsøge at levere e-mailen indtil 28-07-2009 17:42:59 (GMT+01:00) Bruxelles, København, Madrid, Paris. Du modtager en besked fra Microsoft Exchange, hvis meddelelsen ikke kan leveres inden det tidspunkt.

  _____

Sendt af Microsoft Exchange Server 2007
--------------------------------------------------------------

Kan det være noget med DNS at gøre.

mvh

mvhansen
Avatar billede mvhansen Nybegynder
29. juli 2009 - 13:40 #14
Hej strych9 & riversen

Så virker det efter at jeg fik lavet en connector mere og  servern fik lov og stå naten over ?

Jeg ved ikke om i skal dele point 50%/50% eller 25%/75%
eller der er en af jer der skal have alle point.
strych9 kom jo med linken

mvh

mvhansen
Avatar billede riversen Nybegynder
29. juli 2009 - 15:01 #15
jeg vil ikke have point, så giv bare stryc9 det hele
Avatar billede mvhansen Nybegynder
30. juli 2009 - 13:47 #16
Hej strych9

vil du ikke smide et svar,så du kan få nogle point.

mvh

mvhansen
Avatar billede mvhansen Nybegynder
24. august 2009 - 21:18 #17
Hej strych9

jeg lukke spørgsmålet.
hvis du vil have nogle point
kan du bare sige til

mvh

mvhansen