Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
24. juli 2009 - 11:50 Der er 16 kommentarer

Opdatering af BIOS og CPU

Hejsa

Jeg har et problem med min computer som ik fungere ordentligt og har fået et råd her inde på siden om at opdatere min BIOS og CPU, men jeg er ret blank med at finde de rigtige drivere og hvordan man opdatere sin BIOS.
Jeg har fundet nogle informationer til på begge dele, men det er vist også hvad jeg kan finde ud af.

Nogle der kan hjælpe mig med dette problem?

BIOS: Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG, udgivet 26-12-2007

CPU: Inter Core Quad Q6600 @ 2,40 GHz
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
24. juli 2009 - 12:01 #1
du kan ikke opgradere en CPU...........

Og er du i tvivl om hvordan man opgraderer en BIOS vil jeg næsten anbefale dig at lade være, for går det galt under opdateringen kræver det et skift af dit bundkort (i de fleste tilfælde).

Så min anbefaling er at få fat i en kammerat der kan hjælpe dig.
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
24. juli 2009 - 12:11 #2
hmmm puha det lyder ik rart, kunne godt være jeg skulle finde en professionel til at gøre det så. Lyder til at være billigere i længden en at skulle købe nyt bundkort ;)

Tak for det
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
24. juli 2009 - 12:13 #3
Som mcb2001 anbefaler - hvis du er usikker på at opdatere din bios så lad være, det kan desværre koste dig et bundkort i sidste ende.
Man kan ikke opgradere sin CPU men man kan skifte den ud med en kraftigere CPU - men dette kan koste mange penge.

- vi kan konkludere hvad der er galt med din maskine, hvis du har lidt info om hvordan den opføre sig - en diskfragmenteing, eller at gå ind i Start - Kør - skrive: cmd så åbnes der et nyt vindue hvor du skriver: chkdsk /f /r

- den køre en check på din harddisk (: - denne kan godt gøre din computer en lille smule hurtigere i opstart fx.
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
24. juli 2009 - 12:20 #4
jeg ved godt jeg har gang i 2 tråde her inde nu, men er også ved at blive sindsyg...

som skrevet tidligere så kommer problemet fx når jeg spiller World of Warcraft. Computeren vil ikke køre mere end maks 22 fps, hvor den før kørte med omkring 60 fps og det er uden jeg har den stående på højeste grafik krav. Fx har jeg det der hedder multisampling stående på den laveste: 24 bit color, 24 bit depth, 1x multisample. Ved ik helt hvad det gør men hvis jeg sætter den op til det højeste som er 8x multisample går fps helt ned til 10. Samme problem har jeg vis jeg sætter den grafik setting som hedder "Shadow Quality" væk fra minimum, så ligger den sig på omkring 5 fps.

Ud over det går den helt ned i fps hvis jeg har spillet åben og så hopper ud i windows og åbnet Adobe Reader.

Jeg har prøvet at sætte et andet grafikkort i, men det ændre ikke noget på det, så tror ikke det er der fejlen ligger. Jeg har også prøvet 2 gange mere at formatere min computer og installere Windows forfra igen, men det har ikke ændret noget.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
24. juli 2009 - 12:25 #5
Ok - Din Fps i wow har også meget med din internetforbindelse at gøre, har du en høj latency har du en lav FPS - har du slået vertical sync. fra? - den kan godt nuppe en del fps.
du har også evt. nvidia kontrol panel, eller ati hvor du kan bestemme om din computer skal levere god billedekvalitet eller om den skal levere høj ydelse altså højere fps.
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
24. juli 2009 - 12:43 #6
vertical sync. har jeg lige været inde og slå fra, ændre ik noget.

Jeg har en 10 mbit forbindelse som kører uden problemer og min latency er ingen problem, ligger altid under 100, så tror ik det er der problemet ligger.

Før jeg formaterede min computer, kunne jeg køre alt med højeste opløsning, så det burde jeg vel også kunne komme til igen. Desuden burde min computer også godt kunne klare det.

Min computer er som følgende:

•    Inter Core 2 Quad processer Q6600, 2,4 Ghz, 8 Mb L2 cache, 1066 Mhz Fsb
•    Nvidia GeForce 8600 Gt, 256 mb DDR 2 SD ram
•    3 Gb. DDR 2 SD ram, 667 Mhz 64 bit Duel channel
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
24. juli 2009 - 13:00 #7
højreklik på skrivebordet - og åben nvidia kontrolpanel - står den på ydelse eller kvali?
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. juli 2009 - 13:02 #8
Genstart router og modem ved at fjerne strømmen fra begge i 10 til 15 sekunder.
Kør evt. efterfølgende en diagnose at netforbindelsen.

Hvis din maskine fungerede OK inden formateringen, og du har undladt at skifte hardware, så vil en BIOS opdatering næppe afhjælpe problemet.

http://www.eksperten.dk/spm/880943 Hvorfor formaterede du den ?
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
24. juli 2009 - 13:04 #9
Den stod på Kvalitet, har lige prøvet at ændre den, hvorefter jeg startede wow igen.

Farverne blive helt underlig (kedelige matte) at se på og der var inden forskel i ydeevnen eller fps.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
24. juli 2009 - 13:09 #10
Det skulle der meget gerne være.
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
24. juli 2009 - 13:38 #11
Har lige været inde og kigge på det hele igen og det ændre altså ik noget ud over grafikken er blevet kedelig at se på.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
24. juli 2009 - 13:57 #12
har du været inde og sætte alt på det laveste - hvordan reagere den så?
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
24. juli 2009 - 14:06 #13
Har lige været inde og sætte alle indstillingerne til minimum. FPS steg ca 2-3 stk men er stadigvæk meget lav...

Jeg hader min computer ^^
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
24. juli 2009 - 14:35 #14
har du kørt med "højeste" indstilling før i tiden?

For WOW offentlig gjorde jo en "ultra" indstilling for nylig, og hvis du har kørt med "high", så er det IKKE det samme som "ultra" er idag... Så prøv eventuelt at sætte wow ned til "high"...

Jeg har samme opsæt af computer, dog med 8800gt og jeg presser mellem 15 og 75 fps af i ultra...

Derudover skal du overveje at er du i Wintergrasp, Dalaran eller Naxx med MANGE mennesker, så falder dine FPS, hvor imod løber du rundt i Deathmines alene er de meget høje...
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
24. juli 2009 - 15:06 #15
som sagt har jeg samme problemer hvis jeg kører i minimum opløsning, den nægter at komme over 25 fps. Kører ikke i ultra, har bla fjernet alt hvad der hedder specular Lightning, death effect, full screen glow og projected textures. Desuden er min Shadow quality helt i bund, ellers kommer jeg ik over 10 fps. og ja jeg kørte i højeste indstilling før i tiden også efter "ultra" blev indført i wow
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
24. juli 2009 - 16:34 #16
prøv at slette din WTF mappe..