Avatar billede HeleneHH Nybegynder
23. juli 2009 - 10:38 Der er 5 kommentarer

12 volts signal til bærbar computer

Hej

Har I nogle gode ideer til hvordan jeg kan omdanne et 12 volts signal til et signal som en bærbar computer kan forstå? Jeg har hørt noget om et indstikskort, men at det muligvis kun passer til en stationær computer.

Jeg har ikke rigtig forstand på dette, så vær søde at være lidt pædagogiske når I skriver :)
Avatar billede js_delphi Nybegynder
23. juli 2009 - 10:47 #1
Hvilken spaending skal din baerbare have?
Avatar billede HeleneHH Nybegynder
23. juli 2009 - 11:04 #2
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du spørger om. Jeg skal bruge 12 volts signalet inde i computeren. Det er fordi jeg har en alarm som giver et 12 volts i signal når alarmen er gået og 0 volt når der ikke er nogen alarm. Dertil vil jeg gerne lave noget software som kan forstå om der er gået en alarm eller ej.
Avatar billede js_delphi Nybegynder
23. juli 2009 - 11:32 #3
OK, jeg forstaar.
Hvad skal programmet kunne?
Hvad maa det hele koste?
Avatar billede HeleneHH Nybegynder
23. juli 2009 - 11:58 #4
Når alarmen går skal programmet kommunikere med et overvågningskamera og gemme en optagelse fra fx 10 sek. inden alarmen gik og til 10 efter alarmen blev afstillet.

Jeg har ingen ide om pris (selvfølgelig gerne så billigt som muligt), men hvilket prisleje tror du at vi ligger i?
Avatar billede js_delphi Nybegynder
23. juli 2009 - 12:26 #5
Saa skal programmet jo kunne kommunikere med kameraet, optage og gemme, og overvaage en digital indgang (dit 12V signal).

De firmaer, som laver overvaagningskameraer, tilbyder ret sikkert programmer, som kan alt dette.