Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2009 - 10:37 Der er 4 kommentarer

SQL BULK INSERT fejler

Jeg udfører følgende BULK INSERT:

SqlCommand command = new SqlCommand(string.Format(@"
BULK INSERT [{0}] FROM '{1}'
WITH (
CHECK_CONSTRAINTS,
CODEPAGE = '1252',
FIELDTERMINATOR = ';¤;',
KEEPIDENTITY,
KEEPNULLS,
MAXERRORS = 0,
ROWTERMINATOR = '|¤|',
FORMATFILE='" + formatFile + "')", table, filename), connection);

Format filen bruges til at selektere hvilke kolonner jeg vil indsætte, da source tabellen indholder én kolonne mere end destinations tabellen.

Jeg får følgende fejl:
Bulk load: An unexpected end of file was encountered in the data file.

Data fil (Source tabel):
http://www.gratisupload.dk/download/31638/

Nogen der kan svarer på, hvorfor den siger den fejl?
Avatar billede hrc Mester
22. juli 2009 - 17:47 #1
.. sikkert for banalt, men har du tjekket filen for ekstra linjer i bunden?
Avatar billede hrc Mester
22. juli 2009 - 18:02 #2
Nå, det gjorde den ikke; filen ser helt ok ud (sær, men ok) - men hvad med at fjerne den sidste rowterminator ('|¤|')?
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2009 - 23:06 #3
Har prøvet at fjerne den, uden success.. jeg har også prøvet at ændre TERMINATOR i format filen efter bedste evne, hvor jeg til sidst så bare ender med at få en mismatch fejl. Jeg tror EOF fejlen skyldes en forkert TERMINATOR i format filen.
Avatar billede hrc Mester
22. juli 2009 - 23:27 #4
Tjaa. Det var ikke så simpelt. Prøv at se her: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms188365.aspx

Der er en parameter du ikke har angivet: LASTROW. Hvis du kender antallet af records (og det gør du jo), så kan du vel stoppe din bulk insert på den hårde måde.