Avatar billede mini_martens Nybegynder
11. juli 2001 - 01:45 Der er 12 kommentarer

HJÆLP! mangler Farver - gamma i windows og spil !

er der ikke nogle der ved hvordan jeg kan fixe det? måske et lille program eller sådan noget det er meget trælst med sådan et MØRKT windows.. :)

/Jonas
Avatar billede makse Nybegynder
11. juli 2001 - 01:57 #1
Det kommer jo lidt an på dit grafikkort?
Men kig på http://www.tweakfiles.com/video/ Der findes flere programmer du kan prøve.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
11. juli 2001 - 01:58 #2
hvilket grafikkort har du ???
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. juli 2001 - 07:03 #3
Har du et Asus, skal du prøve at kigge i <højreklikke på skrivebordet -> egenskaber -> indstillinger -> advanseret -> Color
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2001 - 09:59 #4
Har du set på din monitors indstillinger for lys - kontrast og farver!
Avatar billede mini_martens Nybegynder
11. juli 2001 - 10:50 #5
min skærm kan ikke lave mere gamma eller constrast derfor..
jeg ved godt man kan gøre det i win.. men det er fordi jeg har installeret win2k og der virker mine grafikkort drivere ikke så godt.. men vil lige prøve det tweak..
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2001 - 10:56 #6
Adobe har et lille program der hedder Gamma loader, der kan jeg stille lyset til en højere værdi, eller rettere sagt man ser en firkant inde i en firkant og så skal de to vinduer matche ved hjælp af en skyder.
Ved ikke om man kan få den i løs vægt, prøver lige at undersøge det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2001 - 10:57 #7
Skal lige noteres at jeg bruger win2k på tredie år!
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juli 2001 - 11:25 #8
Desværre ser det ud til at Gamma loadern er en integreret del af Adobe programmer som f.eks. Indesign eller Photoshop og den lægger sig ude i kontrolpanelet. Har du Photoshop kunne du jo lige checke om den er der!
Avatar billede msmows Nybegynder
11. juli 2001 - 20:05 #9
Mange grafikkort har mulighed for at indstille lys/kontrast/gamme via driveren. Se efter der hvor retaxes har nævnt, nemlig display\\settings\\advanced) hvad det faneblad der skal bruges hedder afhænger af grafikkortsfabrikatet. Er det f.eks et ATIkort hedder det color.
Avatar billede msmows Nybegynder
11. juli 2001 - 20:06 #10
Øhh lige en opfølger, der en del kort der har særskilte indstillinger til direct3d og open gl.
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. juli 2001 - 22:26 #11
msmows> Det er ikke fordi at jeg ikke vil sammenlignes med retaxes ... øhhh .. jow det er det! :-) Men det var nu mig som nævnte det ...

Ikke fordi det har nogen betydning - men jeg er lidt glad nu.. :-))
Avatar billede msmows Nybegynder
15. juli 2001 - 13:51 #12
Til den gyldne and - sorry :o)