Avatar billede hiller05 Nybegynder
20. juli 2009 - 21:31 Der er 14 kommentarer

Eisa-partion ønskes slettes

Har lige købt ny acer 5739 med 500 Gb, men efter at have installeret vista, virkede den perfekt, men efter at jeg havde formindsket C-drevet med 180 Gb (ville have to partioner)og fulgt det slavisk der, fremgik det ikke længere på computeroversigten fra skrivebordet af.
Der var KUN c-drevet at se, men med 180 GB mindre, men når jeg så gik ind i computeradministration, var min 180 GB partion der, men i en EISA-formation og der var ingen mulighed for at ændre denne ved hjælp ved at højreklikke, kun 'hjælp' var muligt?

Er det muligt at få ændret den partion til NTFS, således jeg atter kan bruge den partion eller er en re-installering af vista nødvendigt
Avatar billede off-line Nybegynder
20. juli 2009 - 21:37 #1
Se efter den partition i Diskhåndtering.
20. juli 2009 - 21:38 #2
Oprindelige tråd -> http://www.eksperten.dk/spm/877795 ...
Avatar billede off-line Nybegynder
20. juli 2009 - 21:38 #3
Ps.du kan uden videre omdanne Fat til NTFS uden geninstallation.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. juli 2009 - 21:43 #4
Eksempler
Hvis du vil konvertere enheden på drev E til NTFS og have vist alle meddelelser, skal du skrive:

convert e: /fs:ntfs /v
Avatar billede hiller05 Nybegynder
21. juli 2009 - 09:24 #5
Hej igen.

Selve den nye formindskede partion som nu ligger i en EISA-format på 180 GB,som jeg gerne vil have tilbage til NTFS, ja den fremgår i diskhåndtering, men uden et drevbogstav og uden mulighed for for ændringer ved at højreklikke?

Nogen forslag?

Mvh
Avatar billede off-line Nybegynder
21. juli 2009 - 15:27 #6
"Selve den nye formindskede partion som nu ligger i en EISA-format på 180 GB...."
Det forstår jeg ikke en brik af. En EISA partition indeholder en
Recovery af computerens styresystem. Men da ikke på 180 GB.

Prøv at skrive til denne bruger, og henvis til dette link.
http://www.eksperten.dk/profil/helgec
Avatar billede hiller05 Nybegynder
21. juli 2009 - 22:30 #7
Nej det gør jeg bestemt heller ikke.
Værre er det at jeg nu har lavet en fuldstændigt re-install af vista(alt+F10), men stadigvæk ses den 180 Gb EISA-partition?

Kunne kun vælge C-drevet at reinstallere og ikke den 180 GB eisa partition, men håbede den også ville blive slettet under re-installeringen, men ak nej. Den fandtes stadig?

Den vil jeg pokkers gerne have slettes og så igen dannet til en 'rigtig' partition ala NTFS. Men aner simpel hen ikke hvordan?
Avatar billede off-line Nybegynder
21. juli 2009 - 23:50 #8
Hvis du sletter hele den EISA partition, så er det sket med at
reinstallere. Men hvis du kan lægge selve recoveryén ud på DVD,
så kan du bagefter give hele disken en omgang Killdisk.
http://helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede hiller05 Nybegynder
22. juli 2009 - 07:05 #9
Tak igen og vil helt klart have den i baghovedet hvis jeg skal bruge den.

Men har fundet en løsning selv på mit problem og det virkede nemt og overskueligt for selv en NooB som mig.

Fandt løsningen her:
http://www.mydigitallife.info/2008/02/29/delete-and-remove-to-unlock-eisa-hidden-recovery-or-diagnostic-partition-in-vista/

Men tak igen for dem som er kommet med en masse gode råd.

Mvh Dennis
Avatar billede off-line Nybegynder
22. juli 2009 - 12:07 #10
Ok, interessant artikkel. Hvordan ser Diskpart ud og hvordan
virker den?
Avatar billede hiller05 Nybegynder
22. juli 2009 - 17:35 #11
OKey nu er jeg på herrens mark.
Formåede at slette den eisa partion på 180 GB ved hjælp af overnævnte metode og så igen formatere den til NTFS. Alt var top dollar og begyndte at ligge lidt musik på den patition.

MEN MEN da jeg så genstartede bæstet, så var det atter tryllet om til en eisa-partition igen også på 180 GB.Og alt hvad jeg havde lagt over var atter blevet slettet?

Nu er jeg seriøst forvirret?

Så kan sagtens slette partitionen og re-formatere den og lave den om til et logisk drev med drevbogstav H, samt se partitionen både i diskhåndtering og ved at klikke på computer på skrivebordet.
Men når jeg så har genstartet, er det hele stadig i en 180 GB eisa format?

Er det en fejl 40 det jeg laver eller?

Mvh
Avatar billede off-line Nybegynder
22. juli 2009 - 18:40 #12
Jeg har intet kendskab til "Delpart" så jeg kan ikke sige hvad der
er gået galt. Man kan udmærket, i Windows, slette en partion og derefter genskabe den. Men det kræver et 3.die part program at
genskabe. Og man skal ikke formatere inden man genskaber.
En fejl 40 - Tjaa???
Avatar billede off-line Nybegynder
22. juli 2009 - 18:56 #13
Måske skulle du prøve dette gratis progran fra Paragon.
Man skal altså registrere sig for at få nøglen.
Spørgmålet er, om gratis versionen kan klare den opgave.
Men det er et udmærket program at have under alle omstændigheder.
http://www.paragon-software.com/home/pm-express/download.html
Avatar billede Jackrabbit Nybegynder
05. august 2009 - 10:25 #14
Hej Hiller05
Jeg har samme problem med en Acer 7738 - Acer support har ikke noget svar på problemet.
Jeg tror ikke det er et problem med Vista, da jeg tidligere har opreettet/slettet NTFS drev i Vista. Jeg tror Acer laver numre med os.
Fandt du en løsning?
Jack