Avatar billede newbie73 Nybegynder
20. juli 2009 - 16:48 Der er 7 kommentarer

reload i samme vindue...

Hej

Jeg er rimelig newbie og er ved at lave en site for den andelsforening, som jeg bor i...... Jeg bruger CSS og reloader siden ved tryk på links.... jeg vil gerne have sitet reloaded i samme vindue og ikke i et nyt.... hvordan gøres det?

Prøv det af på www.webbovbjerg.dk og tryk på bestyrelse. (Langt vej endnu til sitet er færdigt)

Mvh

Newbie73
Avatar billede mrgumble Nybegynder
20. juli 2009 - 17:28 #1
Hvis du kigger på koden for dine links, kan du se f.eks. denne:
<a href= "./index_b.html" target=new>
Det er indholdet i target, der styrer hvor vinduet skal åbnes. Hvis der ikke er en target, åbnes siden i samme vindue (dog kan target styres for en hel side vha. base-tag, men det er en hel anden snak).
Hvad laver du siden i?
Avatar billede newbie73 Nybegynder
20. juli 2009 - 18:16 #2
jeg har hentet en gratis css template og leger lidt med den. Html og evt lidt php,hvis det blir nødvendigt.
Kan se at jeg har sat target=new.... hvordan får jeg det reloaded i samme vindue?
Avatar billede keysersoze Guru
20. juli 2009 - 18:53 #3
som allerede foreslået - du fjerner target helt;

<a href="/index_b.html">
Avatar billede newbie73 Nybegynder
20. juli 2009 - 19:18 #4
ok... det virker :-)
Avatar billede newbie73 Nybegynder
20. juli 2009 - 19:35 #5
Nu skal jeg så have css til at vise 2 billeder ved siden af hinanden.
Jeg viser img05.jpg ved hjælp af <h2></h2> og vil godt vise img06.jpg ved siden af med det vises under når jeg laver samme kode til header h3.

#header h2 {
    float: right;
    width: 494px;
    height: 34px;
    padding: 180px 20px 0 0;
    background: url(images/img05.png) no-repeat;
    text-transform: lowercase;
    text-align: right;
    letter-spacing: -1px;
    font-size: 22px;
    font-weight: normal;
    font-style: italic;
    color: #FFFFFF;
    }

Hvordan får jeg dem ved siden af hinanden?
Avatar billede keysersoze Guru
20. juli 2009 - 19:55 #6
style din h3 på - mere eller mindre - samme måde som din h2. Det er primært float, du skal lægge mærke til.
Avatar billede keysersoze Guru
18. september 2009 - 22:47 #7
lukketid?