Avatar billede Pantzer Praktikant
20. juli 2009 - 13:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opret filter i formular med input fra anden formular

Hej!

Jeg leder efter en løsning på hvordan jeg laver et filter (gerne via vba) i en formular.

Der er to kriterier som der skal filtreres på:
Initialer og måned.

I en formular vælger jeg disse (initialer og måned) fra en kombinationsboks (dette er for at sikre sig, at man ikke staver forkert når måned og initialer indtastes).

Når disse værdier er valgt skal man trykke på en knap og en ny formular - med den sorterede data - skal komme frem og den første formular skal lukke.

Når jeg laver en makro på en knap er det til at have med at gøre at tilføje sætningen ÅbnFormular og LukFormular, men den mellemliggende del - AnvendFilter kan jeg ikke lige få til at virke...

Er der nogen der har et lille fif?
Jeg bruger access 2007.
Avatar billede fdata Forsker
20. juli 2009 - 14:09 #1
DoCmd.OpenForm "Form2", , , "Initialer='" & Me.Initialer & "' AND Måned=" & Me.Måned
  DoCmd.Close acForm, "Form1"
(Bemærk at der skal apostroffer omkring tekster og ikke omkring tal)
Avatar billede Pantzer Praktikant
20. juli 2009 - 15:57 #2
Det fungere næsten.

Men hvis jeg har valgt "marts" i min måned, kommer den med en parameterforspørgelse hvor jeg skal skrive måneden igen.

Da jeg ikke er så stiv i VBA, er jeg desværre ikke helt med på hvordan jeg kan få det der med apostrofferne til at virke - da min måneder jo ikke er tal (hvis det altså er det der er problemet).
Avatar billede fdata Forsker
20. juli 2009 - 16:39 #3
Hm. Det afgørende er jo, hvordan månederne er repræsenteret i din database. Jeg overså lige, at du skrev "... man ikke staver forkert når måned og initialer indtastes". Dine måneder er altså tekster, gætter jeg på.

Så skal koden være:
  DoCmd.OpenForm "Form2", , , "Initialer='" & Me.Initialer & "' AND Måned='" & Me.Måned & "'"
  DoCmd.Close acForm, "Form1"

Feltnavnene Initialer og Måned skal naturligvis udskiftes med dine egne navne.
Avatar billede Pantzer Praktikant
20. juli 2009 - 16:58 #4
Jamen det er jo fantastisk!
Der er ikke et øje tørt! :)

Mange tak for hjælpen.
Avatar billede fdata Forsker
20. juli 2009 - 17:07 #5
Selv tak - og tak for point ;o)