Avatar billede JesperTobiasKjaer Nybegynder
19. juli 2009 - 14:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af WGR614v9 trådløs router

Jeg har fået mig en WGR614v9 trådløs router, men jeg har problemer med opsætningen. Jeg bor på kollegie og er internetkunde hos A+ Arrownet - Ungdomsbo Kollegienet. Problemet opstår, når routeren prøver at oprette forbindelse til internettet - det kan den ikke.
Jeg har ikke noget modem i lejligheden, men blot en internetport.

Jeg er på alle måder newbie i netværkssammenhæng, så jeg håber, nogen kan hjælpe mig? Jeg er ligeledes ikke klar over, om oplysningerne er tilstrækkelige, så spørg endelig ind til problemet.

På forhånd tak
Venlig hilsen
Jesper Kjær
Avatar billede nemlig Professor
19. juli 2009 - 14:13 #1
Har du prøvet at tilslutte din pc direkte til internetporten?
Og er du sikker på, at der ikke skal være et modem?
Hvis der er hul igennem til porten uden modem, så burde du kunne tilslutte din pc direkte til porten.
Det er i hvert fald en god start, for at sikre at der er hul igennem.
Avatar billede JesperTobiasKjaer Nybegynder
19. juli 2009 - 17:26 #2
Ja, jeg har haft internet i et lille års tid med min pc direkte i porten, så der er hul igennem.
Nu har jeg bare fået mig en trådløs router, så jeg kan slippe for kablet.
Avatar billede nemlig Professor
19. juli 2009 - 17:44 #3
Har du haft adgang til routerens opsætning:
IP-adresse = 192.168.1.1
Brugernavn = admin
Kode = password

Er det den trådløse del, som ikke virker eller er det også den kablede del?

Måske er der ikke flere frie IP-adresser, hvorfor du i routerens opsætning skal sætte mac-adressen til den, som din PC har.

Jeg vælger "Basic Settings" og nederst findes et afsnit, der hedder "Router MAC Address"
Her sætter jeg et hak i "Use Computer MAC Adress".
Avatar billede JesperTobiasKjaer Nybegynder
19. juli 2009 - 19:05 #4
Det virkede!
Tusind mange tak for hjælpen!
Fora og hjælpsomme mennesker er en fantastisk ting. :)
Avatar billede schack2201 Nybegynder
19. juli 2009 - 20:01 #5
har samme problem, men vil ikke godtage password? hvad gør jeg
Avatar billede nemlig Professor
19. juli 2009 - 20:53 #6
Hvis det også er en Netgear Router kan du vælge at resette den til fabriksstandarden.
Der er en lille reset-knap på bagsiden, som skal trykkes ind i 10-20 sekunder, mens routeren er tændt.

Så burde ovennævnte virke.

Jeg sender et svar, så der kan tildeles point.