Avatar billede schack2201 Nybegynder
18. juli 2009 - 21:12 Der er 2 kommentarer

trådløs internet

Hej
Har et problem med mit internet, når jeg kører med kabel til modem så fungere det fint, men når jeg prøver at køre over den trådløse router, så kan jeg ikke komme på nettet, min pc viser fint nok nede i bunden at den har forbindelse til linksys og forbindelsen er udemærket, men når jeg åbner internet browseren skriver den siden kan ikke vises.
Avatar billede jebo Novice
21. juli 2009 - 22:27 #1
Der er flere muligheder, men sandsynligvis er der tale om en ip-adresse-konflikt. Jeg oplevede selv tilsvarende problem med en linksys-router.
Find ud af hos din udbyder, om din internetforbindelses modem selv genererer ip-adresser eller overlader det til en router (Linksys).
Hvis internetudbyderens modem genererer ip-adresser til i nødvendigt omfang, skal du sætte tilsvarende funktion ud af drift på routeren (log på routeren med kabel mellem pc og router og vælg på relevant fane).
Der er en del muligheder at vælge imellem på linksys-routerens faneblade, men det er givetvis her, du skal finde løsningen.
Avatar billede batzmand Nybegynder
13. august 2009 - 13:12 #2
Har du Telenor (Cybercity) som udbyder... ? Har haft samme bøvl og har igennem en periode skulle resette min router optil 5-6 gange i ugen. Jeg har desuden også en trådløs router fra linksys tilsluttet..