Avatar billede skotti Nybegynder
18. juli 2009 - 15:38 Der er 9 kommentarer

Bærbar kan ikke starte

Her lidt tidligere i dag tænde jeg min bærbare.
Jeg var lidt rundt på nettet (facebook, doid og så var jeg på msn.) Ikke andet.
Men så pludselig slukkede min com. Jeg havde ikke batteri i den, men bare strømstik. Så prøvede jeg at tænde den men det kunne jeg ikke.
Så satte jeg mit batteri i men den ville stadig ikke tænde.
Jeg kan simpelthen ikke få gang i den, og det er lidt et problem for jeg skal på ferie i morgen, men den kan jo ikke tænde.
Avatar billede tmntmn Nybegynder
18. juli 2009 - 16:02 #1
Hej skotti

Kan jo være helt død, men prøv følgende.

Fjern batteri og strømstik.

Hold tænd/sluk nede i mindst 10 sekunder, herved får du afladet evt rest strøm i tænd/sluk kredsløbet.

Prøv så at montere batteriet og tænd igen.

Hvis dette ikke hjælper så skal du nok have den på værksted.

mvh

Thomas
Avatar billede mxs Nybegynder
18. juli 2009 - 16:04 #2
Hvad for computer er det? En Thinkpad måske? Eneste råd jeg er at aflade skidtet som Thomas så pænt beskriver. Ellers skal den nok på værksted.
Avatar billede skotti Nybegynder
18. juli 2009 - 16:08 #3
Jeg har allerede prøvet det, men den virker overhoved ikke.
Og jeg forstår det sletikke for den har aldrig gjort noget lignende før
Avatar billede mxs Nybegynder
18. juli 2009 - 16:09 #4
Hvad for computer er det?
Avatar billede skotti Nybegynder
18. juli 2009 - 16:13 #5
Det er en HP compaq 6710b
Avatar billede mxs Nybegynder
18. juli 2009 - 16:22 #6
Prøv at slutte batteriet til og sæt den i strømstikket. Indikerer batterimåleren at der er strøm til? Altså lyser den grøn?
Avatar billede skotti Nybegynder
18. juli 2009 - 16:32 #7
Nej. der sker ingenting. Den er bare helt død..
Avatar billede mxs Nybegynder
18. juli 2009 - 16:51 #8
Så tror jeg ski du skal på værksted med den. Hvis der så var strøm i den så hjælper det faktisk at gå amok med on knappen (man trykker som en sindssyg). Det har hjulpet mig mange gange, men i dit tilfælde så tror det er bedst at du kaster den på værksted.
Avatar billede skotti Nybegynder
18. juli 2009 - 16:56 #9
Hmm. trist. så kan jeg gost se at den ikke kommer med i morgen. det er godt nok nederen!!!
Men tak ellers.