Avatar billede qnella Nybegynder
17. juli 2009 - 12:44 Der er 2 kommentarer

Bruge password fra ldap til SQL server

Jeg er igang med at at lave en asp side der skal hente data fra en SQL server, problemet er at den skal bruge påloggedes brugers brugernavn og password fra active directory(LDAP), til at connecte til SQL serveren, dette skal laves i ren ASP og ikke i .NET
håber at nogle kan hjælpe mig

på forhånd tak.
Avatar billede jps6kb Novice
17. juli 2009 - 12:53 #1
Det skal egentlig bare sættes op på SQL serveren.

Gå til "Local Users and Groups/Groups".
Åbn dialogen "New Group" og angiv navnet for gruppen.
Klik "Add…" og angiv en AD bruger/gruppe som skal indgå i gruppen.
Klik "Create".

Microsoft SQL Server Management Studio:
Gå til "Security/Logins".
Højreklik og vælg "New login…".
Klik "Search…" og vælg "Object types…". Marker "Groups" og klik "OK".
Tilføj gruppen du lige har oprettet.Gå til "User mapping" og tildel rettigheder.
Klik "OK".

Connectionstring:
"Data Source=mysqlserver; Initial Catalog=mydatabase;
Integrated Security=SSPI"
Avatar billede qnella Nybegynder
17. juli 2009 - 13:43 #2
nej desværre det skal kodes der kan ikke ændres på serveren desværre.