Avatar billede Gorgo Nybegynder
15. juli 2009 - 19:09 Der er 10 kommentarer

Intergreret programmer i windows installation

Hej Eksperten.dk

Jeg sidder her og vil meget gerne have lavet en Windows Vista DVD hvor alle mine vigtigste programmer intergreret ind i installationen.

Er der nogen der har en guide eller kan hjælpe mig med det?

På forhånd tak! :)
Avatar billede Gorgo Nybegynder
15. juli 2009 - 19:12 #1
Der var lige en lille rettelse:
Hej Eksperten.dk

Jeg sidder her og vil meget gerne have lavet en Windows Vista DVD hvor alle mine vigtigste programmer er intergreret ind i installationen.

Er der nogen der har en guide eller kan hjælpe mig med det?

På forhånd tak! :)
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2009 - 19:30 #2
Hvis du mener et Image hvor alt, styresystem og programmer, kan
geninstalleres, vil jeg forslå Paragon backup express, som er
gratis og udmærket. Man skal bare registrere sig, for at få
en kode. Den findes også som købeprogram, som har flere backup
muligheder. http://www.paragon-software.com/downloads/free_downloads.html
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
15. juli 2009 - 20:26 #3
Hvis du har vista business eller ultimate er der indbygget en backup funktion af hele computeren så du kan restore præcis som den står nu.

Du finder det under Sikkerhedskopi- og gendannelsescenter.
Avatar billede Gorgo Nybegynder
15. juli 2009 - 21:00 #4
#2
Det er lidt i stil med det du snakker om, jeg vil bare ikke have alle drivers med og sådan noget, kun programmer og Windows.

#3
Jeg vil ikke spole min computer tilbage efter som det ikke kun er på denne computer men også på min stationær jeg skal bruge DVD'en.

Det jeg vil er at lave en DVD hvor køre Windows installationen som man normalt gør, men hvor programmerne bliver installeret på samme tid. Kan det ikke lade sig gøre?
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2009 - 21:12 #5
Du kan jo prøve med en slipstream. Men du kan ikke undgå
windows driverne. Og DET ER VIGTIGT du kan kun bruge den på
en computer, som har samme chipset på bundkortet.
Det er næppe sandsynlig med dine 2 forskellige computere.
http://www.vlite.net/
Avatar billede Gorgo Nybegynder
15. juli 2009 - 21:18 #6
#5
Mange tak for dig svar. :) Jeg har dog ikke fået det ud af dette spørgsmål som jeg ville, men man kan jo heller ikke altid få det på den måde som man vil.

Jeg synes bare det ville være pisse smart med sådan en DVD der installere ens programmer på samme tid som Windows.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2009 - 21:39 #7
Jo men det kan de da også med vLite.
Avatar billede Gorgo Nybegynder
16. juli 2009 - 10:28 #8
#7 Ja, men jeg kan jo ikke bruge den på flere computere.
Avatar billede b-and Novice
16. juli 2009 - 10:41 #9
Det du søger kan du finde en guide til her, det er samme fremgangsmåde i Vista… > http://www.fromsej.dk/html/nlite/nlite.html
Avatar billede off-line Nybegynder
16. juli 2009 - 12:34 #10
Nej men så kan du jo lave en til hver.