Avatar billede obz-baune Nybegynder
15. juli 2009 - 18:27 Der er 11 kommentarer

Server+HTPC+mm

Hej Folkens.

Jeg har et projekt som jeg gerne vil have lidt kretik/feedback på inden det bliver sat i søen.

Behov:
En maskine som kan ersatte DVD/BD afspiller, forstærker, server, og NAS. Jeg har IKKE interesse i at optage noget fra tv'et eller dets signal.

Jeg vil gerne samle alt dette i én enhed som kan placeret under tv'et i stedet for flere steder i huset. Denne enhed skal så været tændt altid, og fungere som server hvor den kommer til at afvikle mindre (LÆS: meget små) apps. Derudover skal den
- være NAS/filserver for alle de andre maskiner i huset.
- afspille Blu-ray. (Full HD skærm)
- kunne tilgåes remote fra de andre maskiner i huset (XP)
- afspille musik fra egen disk til seperat anlæg
- afspille film fra egen disk(Full HD skærm)
- vise billeder fra egen disk
- være alm pc på tv skærmen, til surf og lign.
- køre iTunes, som tilgåes af iPhone via Wifi

Planen er at lave et system på MS Windows Media Center med følgende hardware:

Antec kabinet - Antec ISK 300-65
MOBO - ZOTAC GeForce 9300-ITX WiFi
Pentium Dual Core E5200 2 MB
RAM - Corsair XMS2 2 x 1 GB
BD drev - Sony NEC OptiarcBC-5500A
HDD - WD Scorpio Blue WD5000BEVT 500 GB
Remote - Logitech diNovo Mini

Hvad siger I? hænger systemet sammen, kan det de ønskede ting, kan MS Windows Media Center tilgårs remote fra XP, kan man bruge browser og lign på den software, kan den afspille BD...

Hvad tror I lydniveauet er, og hvad med stræmforbrug, ved idel og ved load?

Der er sikket noget glemt. Jeg høre gerne om det hele. Forslag, ideer, anden HW eller lign. Bare skyd løs.

Mange tak for hjælpen. Der er sat mange point på, da jeg forventer at skulle dele dem i mellem flere personer.
Avatar billede puno Nybegynder
15. juli 2009 - 20:28 #1
hvis du downloader film ville jeg smide en 1tb hardiske i istedet
Avatar billede puno Nybegynder
15. juli 2009 - 20:46 #2
ups glemte det var 2.5"
Avatar billede puno Nybegynder
15. juli 2009 - 20:50 #3
det hele ser ud til at passe undtagen dit blue-ray drev men dette passer (Sony NEC OptiarcBC-5500S)
Avatar billede puno Nybegynder
15. juli 2009 - 20:56 #4
og det skal være en core to due processer
Avatar billede Jeez Nybegynder
15. juli 2009 - 21:06 #5
Fjernstyre den fra anden maskine = TeamViewer, Radmin, RealVNC, UltraVNC

Ja Core 2 duo CPU Dual core er den gamle type og den gik man hurtigt væk fra igen.

Med det bundkort behøver du ikke så meget CPU kraft da afvikling af HD film forgår via din GPU, og afvikling af HD film er intet problem.

Med den opsætning kommer der nok ikke nogen problemer.
Avatar billede puno Nybegynder
15. juli 2009 - 22:47 #6
det kommer til at koste ca 5.5k ved getmore

ZOTAC GeForce 9300-I
Varenummer:  GF9300-D-E

992,00 DKK

Antec ISK 300-65 - D
Varenummer:  0761345-08170-2

571,00 DKK

Intel Core 2 Duo E73
Varenummer:  BX80571E7300

828,00 DKK

Corsair XMS2 Xtreme
Varenummer:  TWIN2X2048-6400C4

282,00 DKK

Sony NEC Optiarc BC-
Varenummer:  BC-5600S-01

1.363,00 DKK

WD Scorpio Blue WD50
Varenummer:  WD5000BEVT

655,00 DKK

Logitech diNovo Mini
Varenummer:  920-000592

841,00 DKK

Varebeløb:
4.425,60 DKK
Moms:
1.106,40 DKK
Total:
5.532,00 DKK
Avatar billede obz-baune Nybegynder
16. juli 2009 - 08:20 #7
Kan man fint nok bruge de forskellige remote prorammer på MS win media center?

Jeg har kun set det styre system en gang og der var det uden skirvebord? Vælger man mode eller hvad gør man i det system?

Hvilken processer vil I forslå, hvis vi også skal tænke på strømforbrug?

Og hvad med lydniveauet? Kan maskinen nøjes med at være passivt kølet?
Avatar billede Jeez Nybegynder
16. juli 2009 - 14:44 #8
Alle ovenstående programmer kan bruges, men anbefaler nok TeamViewer mest da den scalere billedet, og da du skal køre med HD er det nok ikke de fleste PC'er der køre med den opløsning og så skal du til at navigere rundt med top og side bar.
Avatar billede puno Nybegynder
16. juli 2009 - 17:25 #9
ja teamviwer så styrer du det ligesom en normal computer og hvis du ser noget på mediecenteret kan du sidde og se med på din bærbar også hvis du fx er på arbejde
Avatar billede puno Nybegynder
17. juli 2009 - 14:34 #10
vedrørende passiv køling ville jeg vendte til jeg har købt det hele og så se om der er plads til det

prosesser tror bare jeg ville købe den billigste core to duo 2.66GHz
Avatar billede puno Nybegynder
17. juli 2009 - 14:45 #11
du kunne også smide dette bundkort i der er processer i
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=591720