Avatar billede tumpe2 Nybegynder
14. juli 2009 - 08:44 Der er 3 kommentarer

kan ikke komme på C:/ - drevet

Jeg "kom til" at fjerne tilladelser for SYSTEM i menuen Egenskaber - Sikkerhed. Jeg er administrator og ejer af min bærbare med Windows Vista. Da jeg havde opdaget at mine børn og andre brugere kan læse mine dokumenter havde jeg prøvet at ændre tilladelser med det resultat at vi kan åbne og læse men ikke slette, downloade, flytte og lign. Adgang til C: drevet nægtet.
Jeg er i vildrede hvor dum kan man være: kan jeg få overført ejerskabet til mig på en anden måde end via Egenskaber(hedder det Aktiv Directory) da der får jeg meddelelse: adgangskontroleditoren kan ikke åbnes. adgang nægtet.Samme meddelelse får jeg når jeg åbner avanceret.
Ser det håbløst ud?
14. juli 2009 - 08:59 #1
...Jeg er administrator... - nok ikke helt...

http://www.pcworld.dk/art/9234?page=1
Avatar billede vejmand Juniormester
14. juli 2009 - 09:00 #2
Avatar billede Jensen DK Novice
14. juli 2009 - 13:23 #3
Sådan bliver du Vista Superadministrator.

1. Gå til "Start" (Windows Icon).
2. Gå til "Alle programmer".
3. Gå til "Tilbehør".
4. "Højreklik" på "Command prompt" og vælg "Kør som administrator".
5. Skriv "Net user administrator /active:yes" (og "no" for at Deaktiver).
6. Tryk på "Return" eller "Enter".
7. Nu kan Super"administrator" vælges fra "Login skærmen".
8. Gå til "Logge af" eller "Skifte bruger" og vælg "administrator".
9. Nu er administrator = Superadministrator