Avatar billede jowii Nybegynder
13. juli 2009 - 16:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Forside eller underside med søgeord?

Hej,

Jeg er i gang med lidt SEO, og vil høre om nogen har erfaring med, hvilke af de to nedenstående ting der vægtes højest:

Jeg kan se at mange skriver deres vigtigste søgeord i adresselinjen. (Fx www.interflora.dk/billigeblomster.html) for at det giver en bedre placering på google, når man søger efter "billige blomster". Hvis man gør som dette vil det være en underside der bliver indekseret.

Jeg har dog også hørt at det på områder er lettere og bedre at indeksere forsiden - fremfor undersider.

Mit spg. lyder derfor, hvad der vil gavne mig bedst:

1. At beholde den indekserede forside (fx. www.Interflora.dk)
2. At lave en underside med samme metadata, sideindhold osv. og kalde den (fx www.interflora.dk/billigeblosmter.html).

Så vidt jeg ved er google ikke glad for redirect, og det bliver man vel nødt til, hvis man ønsker at undersiden skal fungere som en forside..? Så den mellemløsning duer vel heller ikke?

Er der nogle muligheder for mig, hvis jeg ønsker at mit søgeord skal indgå i adressen?

Mvh. Jowii
Avatar billede madx Nybegynder
14. juli 2009 - 08:01 #1
Jeg ville ikke anskue SEO på den måde...

Alle sider på et website er en del af den samlede løsning og har forskellige funktioner.

Forsiden vil som regel ranke på få store søgeord (buketter, blomster).
Undersider ranker på relaterede ord (buket til rund fødselsdag, gaver til jubilæum).

I nogle tilfælde viser Google både forsiden og den relaterede underside.

Forsiden skal ranke på det/de vigtigte søgeord. Undersider på relaterede søgefraser. Undersider hjælper til at forsiden ranker på de vigtigste søgeord - bl.a. gennem tematisering og intern linkstruktur.
Avatar billede madx Nybegynder
14. juli 2009 - 08:03 #2
Du bør ikke tænke redirect ind i løsningen... det anvendes mest til særlige tilfælde
Avatar billede jowii Nybegynder
14. juli 2009 - 11:09 #3
Hej, tak for svar.

Skal jeg så helt droppe at få søgeordet med i adressen på min forside?

Er det overhovedet muligt at få søgeordet med i adressen, således at det stadig er et link til forsiden?
Avatar billede madx Nybegynder
14. juli 2009 - 12:43 #4
Jeg forstår ikke hvorfor du er så forhippet på at få søgeordet med i din URL.

Godt indhold og en god landingpage betyder langt mere. Hvorfor skal folk til forsiden?

Hvis man er i den situation at man skal købe et domæne og f.eks. anvender domænet billige-blomster.dk, er det ikke nogen dårlig idé. Men tænk lidt fremad. F.eks. handler billigvvs.dk idag med meget andet end vvs og de er ikke altid billige - så er lidt noget rod, ik?

I dit oprindelig eksempel er Interflora ikke ligefrem kendt for billige blomster, så for dem vil det være en dårlig idé at positionere sig på netop det. Til gengæld løser det folk gaveproblemer!
Avatar billede jowii Nybegynder
14. juli 2009 - 18:30 #5
Fordi jeg tror at det giver pote at få søgeord med i adressen. Ikke som domæne i sig selv, som de eksempler du kommer med - men derimod i funktion som en underside. (www.side.dk/underside.html)

Jeg ligger pt. på plads nr. 2 i Google, når man søger "billig hjemmeside". Så alle ting der bare giver et lille skub mod plads 1 kan bruges.

Derfor vil jeg gerne have billig hjemmeside med i domænenavnet.

Er det muligt?
Avatar billede madx Nybegynder
15. juli 2009 - 07:17 #6
Nåe.... Når man ligger der, er indholdsoptimering ikke længere det bedste redskab. Du kommer let til at gøre mere skade end gavn.

Du skal i gang med linkbuilding for at få det sidste med.

Hvis du er interesseret har jeg nogle kontakter, men da det involverer andre kan jeg ikke komme det nærmere i et off. rum som et forum jo er.

Kontaktinfo finder du via profilen
Avatar billede jowii Nybegynder
15. juli 2009 - 16:39 #7
Ok.
Jeg har forsøgt mig med linkbuilding, og det har trukket lidt op. Dog er der flere større sites som desværre ikke vil tage imod mit link.

Okay - jeg takker og kontakter.

Smid gerne et svar.
Avatar billede madx Nybegynder
15. juli 2009 - 18:56 #8
Selvtak :-) You're welcome
Avatar billede jowii Nybegynder
19. juli 2009 - 19:25 #9
Jeg kan ikke komme i kontakt med dig.
Se evt. din indbakke på Eksperten.
Avatar billede jowii Nybegynder
28. august 2009 - 11:44 #10
Jeg har stadig ikke hørt fra dig?