Avatar billede lasserasch Juniormester
10. juli 2009 - 14:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tjek om silverlight er installeret.

Hejsa.

først vil jeg sige at jeg ikke er særlig hård på Javascript, og jeg går næsten ud fra at løsningen til mit problem indvolverer lidt javascript kode, så kom gerne med et eksempel.

1. Jeg har lavet en ASP.NET applikation som bruger Silverlight Media playeren. Brugeren kommer til en velkomst side og skal her trykke på en knap for at blive diageret om til en side med en Silverlight Media player.

Jeg ville gerne kunne lave et tjek på om brugeren har installeret silverlight inden jeg omdiagerer brugeren til video siden.

Altså i det øjeblik brugeren trykker på knappen på velkomst siden, skal den stoppe ham og fortælle at man skal klikke her for at få installeret Silverlight, inden at man fortsætter.

Kan det lade sig gøre?

Mvh.
Lasse
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. juli 2009 - 02:54 #1
De fleste fusker lidt, ved f.eks. at have en DIV, hvor der står "du har ikke Flash installeret", hvorefter Flash'en så skjuler DIV'en..

Meningen: Hvis DIV'en ikke bliver skjult, er det fordi Flash'en ikke afvikles, hvilket "må betyde" at Flash ikke er installeret.

Man bør kunne bruge samme fremgangsmåde med Silverlight.

Offtopic:
Se lige websitet http://www.r-coding.dk/ i andre browsere end Internet Explorer.
Enhvet professionelt website bør have passende doctype, kunne valideres og kunne benyttes korrekt i andre browsere end Internet Explorer. Typisk skal siden kunne fungere i Firefox, og det vil ikke skade hvis siden også fungerer i Opera og Safari.
Avatar billede montago Praktikant
23. november 2009 - 12:08 #2
du kan hente et JS script her :

http://autog.compusystem.dk/SilverlightVersion.js

som er en detection jeg har opgraderet...

det tager 300ms at finde ud af PRÆCIS hvilken version af silverlight der er installeret.

detectSilverlightVersion() returnere f.eks. "3.0.487.0" eller noget lign.

Scriptet er desuden Cross-Browser kompatibelt
Avatar billede montago Praktikant
23. november 2009 - 12:10 #3
den returnere "Not Installed" hvis SL ikke er installeret