Avatar billede tnla Mester
08. juli 2009 - 22:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Chrome og mp3 streaming

Jeg kan ikke streame MP3 og MPG-filer med Chrome. Og heller ikke MIDI-filer. Når jeg forsøger, kommer download-vinduet frem. Er det noget I andre kender til?
Avatar billede gurly Praktikant
09. juli 2009 - 09:59 #1
ja, og derfor har jeg forlængst afinstalleret den og bruger i stedet explorer 8, som er mest kompatibel med hensyn til afspilning af multimedia på websider
Avatar billede tnla Mester
09. juli 2009 - 21:43 #2
Ja, EI giver ingen problemer af den art, men jeg beholder dog Chrome da jeg foretrækker den af andre grunde. Håber snart de får rettet fejlen. Desværre har de gjort det komplet umuligt at kontakte dem.
Avatar billede gurly Praktikant
10. juli 2009 - 10:26 #3
Crome køre jo med den samme randerings motor som eksempelvis firefox, af typen gekko.

I mine øjne havde det nok været bedre at udvikle en ny browser som i stedet køre med samme randerings motor som explorer.

nu foregår streaming jo gerne i en player på siden, og det skriver du jo intet om ?
men diverse playere der køre som embed player på en webside er ikke gekkoernes stærke side.

hvis det derimod er link direkte til en multimedia fil, som du klikker på, og der derefter kommer download vindue, hvor de hellere ville streame direkte, så prøv at højreklik på linket og vælg "kopier genvej" og så åben windows media player og klik "filer" og vælg åben "URL adresse" og sæt markøren i feltet og højreklik og vælg "sæt ind"
så skulle du altid kunne streame.
Avatar billede tnla Mester
10. juli 2009 - 18:35 #4
Det var direkte links til filer, jeg tænkte på. Har ikke haft problemer med online playere endnu (men har heller ikke haft chrome så længe :)

Tak, jeg har gjort som du skrev, og streamingen går rigtigt nok i gang nu (men uden lyd, hmm). Men den manøvre skal man så foretage hver gang, kan jeg forstå?
Avatar billede tnla Mester
10. juli 2009 - 18:54 #5
PS. Det er kun MIDI-filer, der ikke giver lyd. (lydstyrken i "Play control" nulstilles åbenbart ved hver MIDI afspilning i media player) Nå, men det er jo en anden sag.
Avatar billede tnla Mester
13. juli 2009 - 21:27 #6
Smid bare et svar..
Avatar billede gurly Praktikant
16. juli 2009 - 09:08 #7
Et svar c",)

PS. Prøv at åbne media player og klik "funktioner" og vælg "indstillinger" og klik på fanebladet "filtyper" og sæt kryds i "MIDI filer" og klik så på "anvend"

Så er det muligt du kan streame dem direkte fordi du så har sat WMP som default afspiller for filtypen.
Avatar billede tnla Mester
16. juli 2009 - 20:16 #8
Tak, men der er allerede kryds ved MIDI-filer, ligesom ved alle de andre fil typer.

Det eneste specielle ved MIDI-filer, er at playeren ikke giver lyd, når de afspilles. Det gør den ved mp3 og mpg-filer, men ikke uden  at skulle indsætte URL først hver gang.