Avatar billede ohhelpme Nybegynder
08. juli 2009 - 14:57 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

root.disk... wubi

Hej,
tror jeg har prøvet alle metoder til at få min data ud af root.disk...

jeg har prøvet programmet Explore2fs... den siger at der ikke er noget indhold i root.disk men det ved jeg der er...

jeg har også prøvet med live cd... hvor jeg fulgte følgende side: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1007816

det lykkedes heller ikke at åbne den der... hvorfor? i don't know

fordi jeg kom til at slukke computeren i mens win var ved at loade crashed ubnutu også fordi den har installeret oven på win (i ved hvad jeg mener) jeg har lært et ting installer win og ubuntu hver for sig...
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2009 - 16:06 #1
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
10. juli 2009 - 13:30 #2
men det program du henviser til kan godt finde css og html filer ik? for syns ikke rigtigt at der kommer noget frem...

og lige til din orientering så duer programmet ikke til ubuntu...
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2009 - 13:53 #3
"og lige til din orientering så duer programmet ikke til ubuntu..." Det vil jeg påstå er det rene sludder
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
10. juli 2009 - 18:15 #4
ok...

men da jeg kørte programmet i win xp og vista kunne den godt finde root.disk... men når man så sætter den til at søge i root.disk finder den ikke nogle af míne filer... ikke andet end filer som jeg ikke kan bruge til nået...
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2009 - 18:34 #5
Nu linkede jeg jo til et specifict linux program som lå på en Live-cd og så er det jo ikke skide smart at bruge noget andet og forvente det samme resultat.
Hvis du vil køre det fra Windows-installation skal du bruge http://www.helgec.dk/testdisk-6.11.zip og huske at vælge Linux-filsystem
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
10. juli 2009 - 18:59 #6
obs... var programmet til at brande ned eller?

for har virkelig prøvet at starte programmet i ubuntu... (selvfølgelig hentede jeg linux version af programmet)
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2009 - 19:03 #7
Nu taber jeg simpelthen tråden, guiden lyder på - Download og brænd www.helgec.dk/insert.iso -> boot op på INSERT -> og følg den guide jeg linker til
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
10. juli 2009 - 19:09 #8
ok min fejl... jeg fortolkede vist starten af guiden lidt forkert =)
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
10. juli 2009 - 20:01 #9
naar jeg skriver photorec i INSET skriver den photorec: not found
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2009 - 20:22 #10
Ahh prøv nu igen, det har virket 10.000 gange for mig så jeg tror også det vil virke for dig
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
10. juli 2009 - 20:35 #11
ok har lige prøvet med min anden computer... der duer det fint... (fandt så lige ud af at den faktisk starter et desktop milijø...)

men kan så sige nu at INSERT ikke duer på en TOSHIBA computer (bios)...
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2009 - 20:40 #12
Naa, det tror jeg heller ikke rigtigt på, er du ikke lidt dårlig til at forklare dig, jeg syntes der kommer rigtig mange UPS!!
prøv at vælge FAILSAFE ved boot og se om det hjælper
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2009 - 20:41 #13
Kender du overhovedet til at bruge Linux ??
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
10. juli 2009 - 21:19 #14
ja jeg køre ubuntu server og ubuntu desktop... så jeg kender til linux... jeg kan da ikke gøre for at det ikke virker på en toshiba... du kan se hvordan det hele ser ud på en toshiba

en lille video til hvordan det ser ud...

http://cid-729ad6ede5fbcad2.skydrive.live.com/embedrowdetail.aspx/index/MOV00265.MP4

... men så må jeg vel overføre root.disk til min anden computer og så gøre det der fra...
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
10. juli 2009 - 21:21 #15
... du skal lige klikke nogle gange på video billedet...
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2009 - 07:42 #16
Ja jeg kan godt se at der er et problem, en mulighed kunne være at forsøge med KNOPPIX www.helgec.dk/knoppix.html her har du mange flere parametre du sætte ved boot (F2 - F3) og det er da muligt at du kan starte herfra, hvis du forsøger så husk at du skal bruge "root shell" for at køre Photorec
Start -> Knoppix -> root shell
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
12. juli 2009 - 22:14 #17
øv... den kan ikke finde mine css og html filer :´(

Har ellers fået alt i guiden til at funke...
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2009 - 08:46 #18
Vedr. css filer ved jeg ikke, men html filer er jeg helt sikker på at de findes
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
20. august 2010 - 13:59 #19
aaaaa