Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2009 - 12:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan undgår jeg spam-indlæg?

Jeg har en hjemmeside, hvor brugerne kan komme med indlæg (sparetips) men er begyndt at døje en del med spam-indlæg (viagra-links kombineret med en masse volapyk, præcis som i spam-mails). Jeg har sikret formularen med mysql_real_escape_string og desuden et javascript på indtastningssiden, der spærrer for indtastning af tegnene /, < og > for at undgå at der kan laves links. Det virker når jeg tester og indtaster noget tekst med f.eks. en skråstreg, men alligevel lykkes det for nogle af de ******* at få deres indlæg igennem. Hvordan i alverden gør de det?
Avatar billede zips Juniormester
08. juli 2009 - 12:32 #1
At sikker sig med et javascript er ikke godt nok, det skal være servere side du skal kontrollere, de går nemlig uden om dit javascript, for har du prøvet at slå javascript fra i din browser og så testet.

Hvis du ikke har det, er det en mulighed at sætte en CAPTCHA kode på siden som skal indtastet før man kan oprette et indlæg
http://www.eksperten.dk/guide/1106

Men 100% sikker dig kan du ikke.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2009 - 13:03 #2
Selvfølgelig (dooohhhh!!!) :-)
Tak for linket til CAPTCHA-tutorialen, det vil jeg kigge nærmere på. Smid et svar for point.
Avatar billede zips Juniormester
08. juli 2009 - 13:05 #3
Her er et svar :-)