Avatar billede josl Nybegynder
06. juli 2009 - 05:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside

Ville hører om jeg kunne få noget feedback på denne hjemmeside: www.dajofoto.dk
Avatar billede keysersoze Guru
06. juli 2009 - 08:10 #1
lidt firkantet set kan man dele en hjemmeside op i tre hovedpunkter; teknik, design og indhold - og desværre synes jeg at der er mangler på alle  områder.

På det tekniske plan mangler fx kontrol over koden både så den kan blive valid og så der ikke er forskelle de forskellige browsere imellem, og umiddelbart er valget af frames heller ikke det mest oplagte da de er forældede og blandt andet betyder en mindskning af brugervenlighed og sværere/dårligere optagelse i søgemaskiner.

Designmæssigt virker det hele en smule firkantet, der mangler lidt en gennemgående tanke med fonte (mange typer/størrelser/farver/placeringer) og det kan blive svært at læse de meget lange linier i høje opløsninger.

Indholdsmæssigt mangler jeg noget mere - både eksempler på arbejdet, beskrivelse af hvorfor det redigerede billede er bedre end det uredigerede billede, hvad præcis beskriver kalenderen og ikke mindst hvad "kan" man på siden - kun bestille redigering af billeder eller kan man også bestille en fotograf? Så meget meget mere indhold struktureret en smule bedre.
Avatar billede tofferman Nybegynder
06. juli 2009 - 08:16 #2
Fjern "Men"-overskriften, eller lav designet på den om, så den ikke er magen til selve knapperne.

På din "Om"-side er portrætbillederne kun skaleret ned via html-kode. Giv dem lige en nedskalering i photoshop eller lignende, så de ikke fylder mellem 200 og 500 kB.

Overveje at ændre skrifttype til noget Arial eller Verdana uden "fødder". Det tager sig bedre ud.

Det er uklart hvad kalenderen skal bruges til.

Overvej noget grafik til at pifte siden lidt op. Den er noget "tør" i det.
Avatar billede tofferman Nybegynder
06. juli 2009 - 08:17 #3
Med "Men"-overskriften mente jeg selvfølgelig "Menu"-overskriften :)
Avatar billede tofferman Nybegynder
06. juli 2009 - 08:20 #4
Overvej en anden løsning uden frames. Frames giver problemet for søgemaskinerne, og du risikerer at folk kommer ind på din side f.eks. på denne måde:

http://www.dajofoto.dk/Forside.Html
Avatar billede Humanoidism Nybegynder
09. juli 2009 - 01:33 #6
Måske kunne der komme lidt skrifttyper med, jeg taler eks. om Tahoma eller Verdana.