Avatar billede bit-phreak Nybegynder
05. juli 2009 - 21:47 Der er 8 kommentarer

oprette connector eller hvordan?

jeg sidder med en sbs2003 hvor er er exchange 2003 i som jeg ikke kan få til at makke helt ret. jeg ved slet ikke om det jeg gerne vil have den til kan lade sig gøre. det jeg gerne vil have den til er:

jeg har et mailhotel på nettet ved b-one (one.com) hvor der er ca 20 email adresser.
de 5 af de adresser skal jeg bruge på mit lokale netværk via min exchange server og resten skal bare bruges hvor brugerne logger på b-ones webmail client. så dvs at jeg ikke bare kan lave en mx record der peger på min server. for så bliver alle mails jo smidt ned på min server og dem der bare skal bruge den normale webmail vil ikke længere kunne gøre det.

min plan var så at lave en pop3 connector selv om det stinker. men den henter jo kun posten ned på serveren den sender den ikke ud igen via samme domæne. og det skal nemlig se ud som om det bliver sendt fra akkurat samme adresse som posten er sendt til

fx lad os sige at serveren ligger på domænet test.com
alle emails ligger hos one.com med flg domæne  hulabula.dk

hvis jeg så laver en pop3 connector vil min server hente email ned fra hulabula.dk og derefter reply med test.com og det duer ikke.

ved ikke om det på nogen måde gav mening for andre end mig selv. men jeg håber der er en der kan gennemsku mit problem og hjælpe mig
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
05. juli 2009 - 21:52 #1
er det evt muligt at lave så der er en imap connector mellem one.com's server og min egen?
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
05. juli 2009 - 21:53 #2
bare glem ovenstående kommentar.... det vil jo give samme resultat som en pop3 connector
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
15. juli 2009 - 10:59 #3
Kør guiden Internet mail wizard på din exchange server og angiv dit internet smtp domain. Derefter sæt din smtp connector på til at bruge din ISP´s smtp relay server.
Og brug pop3 connectoren til at hente de 5 mail addresser du snakker om. Men hvorfor vil du beholde nogle brugere hos one?
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
15. juli 2009 - 13:57 #4
grunden til at jeg gerne vil beholde nogle af dem hos one.com er at serveren kun er til personlig brug herhjemme og jeg har nok omkring 30 mail adresser som andre folk omkring mig har fået lov at få. og dem gider jeg ikke holde styr på så det skal bare køre helt ad sig selv inde på one's mail hotel.

når du nu skriver min "ISP" relay server er det så one.com's du mener eller hva. og er du sikker på at de i det hele taget har sådan en?
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
15. juli 2009 - 14:11 #5
ISP, (Internet Service Provider) tdc eller cybercity eller hvem du har dit bredbånd ved.

Skal du have hjælp til opsætningen på exchange?
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
15. juli 2009 - 14:31 #6
ok... var bare lige i tvilvl om du virkelig mente min isp eller om du mente one.com :D
jeg har comx som isp og ved ikke lige hvad adressen er eller om de i det hele taget har en smtp relay server. så dem skal jeg lige have fat i før jeg kan begynde på norget som helst.

men du må gern lige komme med nogle hurtige stikord hvad det er hgelt præcist i exchange jeg skal konfigurere

en sidste ting... du skriver at under internet wizarden skal jeg skrive mit internet smtp domain.
min normale smtp adresse hos one.com er customer-smtp.one.com når henter mails via outlook.
og mit eget domæne er yuk.dk
hvilket et af dem er det jeg skal bruge? det er vel den sidste er det ikke?
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
15. juli 2009 - 14:48 #7
smtp relay er kun nødvedig hvis comx blokerer for udgående port 25.

domain: det er det domæne som du har ved one.com (det samme som de 30 andre brugere.)
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
15. juli 2009 - 15:04 #8
ok... det prøver jeg lige engang her snart så og vender tilbage