Avatar billede lesupport Nybegynder
03. juli 2009 - 20:37 Der er 16 kommentarer

Min website er ikke ens i IE8 og Firefox 3

Hej eksperter!
Jeg har et lille problem. Min side innomaxx.dk (kun en test side), bliver vist på vidt forskellige måder, hvilket irreterer mig grufuldt.
Kan nogen fortælle mig hvad der er gjort galt?
Avatar billede elkoger Nybegynder
03. juli 2009 - 20:48 #1
hvordan ser den ud hos dig, eller hvordan SKAL den se ud?

i mit FF og IE er de ens
Avatar billede zuran Nybegynder
03. juli 2009 - 20:55 #2
Ved mig ser siden mest korrekt ud i FF 3. Der er lidt problemer hist og her i IE 8.

Det du bør sørge for, når du laver din side, er at den er overholder dokument typens standarder. I dit tilfælde:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Jeg har prøvet at validere din side ved W3.org, hvortil der blev udskrevet, at din HTML indeholder en del fejl. Jeg validerede også din CSS, men den var der tilsyneladende ingen problemer med.

Valider selv din HTML kildekode her: http://validator.w3.org/

Der følger beskrivelse med til hver enkelt fejl, så du skulle være i stand til at rette selv (Ellers må du da bare sige til).

Såfremt der stadig er en eller flere fejl med vining af din side, efter den opfylder dokument typens krav, så må du kigge nærmere på din kode, og anvende andre attributter, elementer osv, de steder hvor det må blive nødvendigt.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
03. juli 2009 - 21:44 #3
Husk FF opfatter margin / padding alderledes end IE eller er det omvendt :)

JEg vil skyde på det er din menu og søgebox du gerne vil have styr på :)
Avatar billede lesupport Nybegynder
03. juli 2009 - 22:32 #4
hmm, men hvordan opfatter IE og FF så padding og margin? Har haft problemer med det før.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
03. juli 2009 - 22:48 #5
Har du tjekket IE7 hvor at være morsom har de lave den forsklige fra de andre også :)

Så det er lidt af en hassel at validere i alle browser, en vej teste teste, for når man retter en ting kan andre opstå :)

Jeg kikker lige dit css igennem og se hvad jeg jeg få ud af det;)

Jeg anbefaler dig som zuran valider din sider i W3C :)
Avatar billede fusion-it Nybegynder
03. juli 2009 - 22:49 #6
Jeg vil dog udmiddelbart sige IE8 ligger tættest på FF end IE7 :)
Avatar billede fusion-it Nybegynder
03. juli 2009 - 23:16 #7
Har nu kikke din opbygning, syntes du har lavet det ret ulogisk med både div og tabeller hvorfor ikke ren div :) det er langt nemmere at arbejde med, de for skellige browser skal jo også læse det du laver og med så mange div der floater i celler og så videre gør det hele ret uoverskuligt.

Jeg ville bygge det hele i div, du mangler at definere
cellpadding="0" cellspacing="0"
På dine tabeller dette har en del at sige :)

Da dette er en test side vil jeg igen igen råde dig til ren div, jeg hjælper dig gerne i gennem det, du vil så opdage du slet ikke gider tabeller bagefter :)

Op til dig :)
Avatar billede lesupport Nybegynder
03. juli 2009 - 23:27 #8
Hvad mener du med ren div?
Avatar billede fusion-it Nybegynder
04. juli 2009 - 00:01 #9
Ingen tabeller :) men det er mulig den måde du gør det på er nemmest for dig :) der er mange måder at gøre dette på :)
Avatar billede lesupport Nybegynder
04. juli 2009 - 01:05 #10
SÅ! nu ligner de nogenlunde hinanden :b
Avatar billede fusion-it Nybegynder
04. juli 2009 - 08:08 #11
Det var godt væk med tabellerne :)

Lige et par andre gode råd til dig, du bruger konstant ID til dine div' s jeg bruger for det meste class da denne kan genbruges.

Din side kan ikke tjekkes af W3C så hvis du skifter
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
ud med
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />

Kan du gå hertil og tjekke din html:
http://validator.w3.org/

Her for dit css:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/

:)
Avatar billede fusion-it Nybegynder
06. juli 2009 - 09:51 #12
Hmm siden er så taget ned ??

Fik du løst problemet ?
Avatar billede lesupport Nybegynder
06. juli 2009 - 12:57 #13
Ja siden er taget ned, da jeg fik løst problemet. Men i skal have mange tak for hjælp!
Avatar billede fusion-it Nybegynder
07. juli 2009 - 01:21 #14
Du mener så ikke der var grund til at give os OG ANDRE løsningen ?
Avatar billede lesupport Nybegynder
07. juli 2009 - 12:21 #15
Jo da, altså jeg fjernede bare mine table's og lavede lidt om på nogle variabler.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
08. juli 2009 - 22:45 #16
Ok det husker jeg så !! LOL