Avatar billede suuuperman100 Nybegynder
29. juni 2009 - 20:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Billledet ændres i størrelse så det ikke passer til TV trods HDMI

Da jeg første gang tilsluttede min PCer gennem HDMI blev alle tommerne ikke fyldt ud. Jeg prøvede på alle måder på TV indstillingern emen ligemeget hjalp det. Så en dag da jeg tændte PCeren fyldte det billedet og alle tommerne ud. Det gik et par dage indtil jeg startede et registry booster. Så ændredes billedet igen tilbage til ikke at fylde alle tommerne ud og nu kan jeg ikke få PCeren til igen at fylde alle tommerne ud på trods af at jeg har lukket registry booster helt ned. Jeg har spillet fx. WOW hvor det ændrer opløsningen, men da gik den tilbage til normal størrelse.
Opløsningen ændres ikke i indstillingerne, og intet ændres i tv indstillingen.
Hvor finder jeg fejlen?
PCeren og grafikkort ses her:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/butik/publish.php?id=20872

TV er et medion 47 tommer købt i aldi - ses her:
http://www.medion.de/md30148/dk/noflash.html

Umiddelbart vurderer jeg det er i PCeren, da intet er ændret i tv og i øvrigt har jeg ikke nogen indstillingsmuligheder i HDMI udgangen.
Avatar billede suuuperman100 Nybegynder
29. juni 2009 - 20:17 #1
Sikke en masse stavefejl! Jeg mente programmet registry mechanic.
Og jeg prøver at skrive at opløsningen hele tiden står til samme ligesom tvets indstilling.
Avatar billede suuuperman100 Nybegynder
29. juni 2009 - 20:20 #2
Fandt selv fejlen.
Nogle programmer ændrer åbenbart på HZ indstillingen og laver det om til 24 HZ. Når jeg så går ind og ændrer i indstillingerne på PCeren under skærm til 30 HZ bliver hele skærmen fyldt ud...
Underligt dog at det ikke ændres tilbage - at man selv skal ind og gøre det manuelt...
Avatar billede suuuperman100 Nybegynder
29. juni 2009 - 20:21 #3
ved ikke hvordan jeg stopper dette spørgsmål! jeg vil jo ikke give mig selv point!!!