Avatar billede lone_a_p Praktikant
29. juni 2009 - 08:24 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

IE 8 Forskellige skriftstørrelser

Efter at jeg har downloadet IE 8 er der nogle websider der viser en lille og ulæselig tekst. Jeg benytter de samme sider, som jeg altid har gjort med den tidligere version af IE.

Jeg ved, at jeg kan ændre visningsprocenten nede i højre hjørne, men det er lidt irriterende at man skal det hver gang.

Kan jeg lave en fast indstilling et eller andet sted, som holder størrelserne? Eller hvad har I af gode forslag?

Mvh Lone
Avatar billede peet-49 Novice
29. juni 2009 - 08:27 #1
Funktioner/ side/ tekststørrelser.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. juni 2009 - 12:21 #2
lone_a_p >> Kan du give et eksempel/link til en side med problemet?
Avatar billede vejmand Juniormester
29. juni 2009 - 12:23 #3
peet-49 >> Ruten Funktioner/ side/ tekststørrelser. findes ikke i min IE8
Avatar billede lone_a_p Praktikant
29. juni 2009 - 18:30 #4
Stien findes heller ik i min IE 8

Jeg har derimod prøvet at ændre på vis>tekststørrelse .... men det hjælper ikke.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. juni 2009 - 18:48 #5
Kan du give et eksempel/link til en side med problemet?
Avatar billede peet-49 Novice
29. juni 2009 - 21:13 #6
Den findes i alle IE8, jeg sætter op her.
Avatar billede heni Nybegynder
30. juni 2009 - 18:34 #7
Jeg har også problemer med tekststørrelsen, efter at jeg for et par dage siden installerede IE8.

Ændring af tekststørrelse foregår her hos mig via "Vis". Men på værktøjslinjen er også vist "Side", hvor størrelsen kan ændres.

På Google søgesiden virker ændringen udmærket. Men på f.eks. Facebook er det helt umuligt.

Begge sider har jeg gjort kompatible.
Avatar billede heni Nybegynder
30. juni 2009 - 18:38 #8
Tekststørrelsen på siden her kan jeg heller ikke ændre.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. juni 2009 - 19:07 #9
heni >> Her fungerer det på samme måde, altså via Vis eller Side på værktøjslinjen.

På nogle sider er tekststørrelsen fast, det ligger i kodningen (Uden jeg har nogen som helst anelse om hvordan) :-)
På disse sider er det nødvendig at ændre zoom procenten, eller opløsningen på skærmen, hvis teksten skal være større.

Det er grunden til at jeg bad spørger om et eksempel/link til en side med problemet
Avatar billede heni Nybegynder
01. juli 2009 - 02:06 #10
Vejmand - Tak for dit svar.

Problemet var der blot ikke med IE7. Da kunne skriftsstørrelsen ændres under eks. Vis.

Så det er et problem, der er opstået med IE8.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juli 2009 - 02:24 #11
heni >> Mener du, at du kunne ændre tekststørrelsen her på Eksperten?
Det mener jeg ikke jeg kunne i IE7.....
Der står lidt om det her, i en gammel tråd: http://www.eksperten.dk/spm/488462
Avatar billede heni Nybegynder
01. juli 2009 - 18:37 #12
Vejmand

Jeg ved ikke med sitet her. For jeg har ikke benyttet det før end i forbindelse med dette problem.

Men et site som www.arkivalieronline.dk, som jeg benytter en del, er problemet også først opstået efter IE8.

Her gælder, at skriftstørrelsen på selve sitet godt kan gøres større. Men mine indtastninger og valg forbliver små typer og kan ikke ændres.
Det samme med Google.

Sådan var det ikke i IE7.

Ved næste opdatering bliver problemet måske løst.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juli 2009 - 19:48 #13
Oki, det kan jeg desværre ikke huske. Jeg har ikke en PC med IE7 ved hånden.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juli 2009 - 21:22 #14
heni >> Jeg sidder nu ved en maskine med IE7 på.
Når jeg går ind på www.arkivalieronline.dk virker det lige som det gør i IE8.
Mine indtastninger har samme størrelse, uanset hvilken tekststørrelse jeg vælger.
Så det har ikke noget med IE7 kontra IE8 at gøre.....
Avatar billede heni Nybegynder
02. juli 2009 - 00:37 #15
Vejmand

Nu kan jeg jo ikke se, om det så er arkivalieronline, der samtidig har ændret noget. Men for mig er der sket en ændring der også.

På et site som dette her:
http://www.thesun.co.uk/discussions/forums/show/News-2.page
kan tekststørrelsen godt ændres, både sitets og det, man selv indtaster. Men det er småt - mindre end i IE7.
Første dag med IE8 havde jeg problemer med visning af fede overskrifter i avisartikler der. Men efter at jeg har indstillet til kompatibel er den del ok.

Tro mig - der er et problem i IE8. Jeg er jo heller ikke den eneste, der har reageret. Jeg fandt Lone APs indlæg ved at google problemet.
Avatar billede lone_a_p Praktikant
25. juli 2009 - 19:09 #16
Er i gang med at lukke alle åbne spørgsmål.
Tak for alles deltagelse.
Mvh Lone
Avatar billede vejmand Juniormester
25. juli 2009 - 19:49 #17
Og løsningen var???
Avatar billede lone_a_p Praktikant
25. juli 2009 - 23:48 #18
Efter min pc brød sammen og jeg har købt ny har jeg ikke haft problemet - så løsningen blev at købe ny ;)