Avatar billede lesupport Nybegynder
26. juni 2009 - 17:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Joomla!

Hej eksperter!
Jeg står her med et lille problem. Jeg skal oplyse et hostnavn for at kunne installerer Joomla. Joomla giver et hint om, at hostnavnet ofte kan være "localhost". Men jeg har webhotel hos one.com.

Jeg vil nok gå udfra at hostnavnet jeg skal bruge er "ftp.mitdomæne.dk"? Er dette ikke rigtigt?
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2009 - 17:42 #1
Er det ikke databasen du er ved at sætte op?
Så vidt jeg husker er det den der i joomla benævnes som hostnavn.

I så fald er hostnavnet stien til din database. Nu ved jeg ikke hvordan det ser ud hos one.com, men i mit tilfælde var det mysql.udbyderhostnavn.dk

Det kan naturligvis variere, så du skal nok kigge i den velkomstmail eller opsætningsmail du har fået fra din udbyder. Eller evt. se i dit kontrolpanel hvis en sådan følger med.
Avatar billede alphabits Nybegynder
28. juni 2009 - 09:38 #2
De gange jeg har sat noget op på et one.com webhotel har dbhost altid skulle angives som "localhost"
Avatar billede lesupport Nybegynder
28. juni 2009 - 16:17 #3
Jeg lukker dette indlæg.