Avatar billede DavidTrabjerg Nybegynder
25. juni 2009 - 06:15 Der er 3 kommentarer

Trådløst netværk

Jeg har købt en bærbar ASUS X71SLseries "Duo T5850" Vista premium. Jeg vil gerne kunne være trådløs! Pc´en har "Atheros AR928x wireless network adapter. Og noget der hedder 802.11n!" Men kan ikke få det tilsluttet! Jeg går ud fra at jeg skal købe en trådløs router, men ved overhovedet ikke hvilken én der passer til netop min pc!! Jeg bruger udelukkende pc´en til tv´et og netsurfing! Vil én trådløs forbindelse virke lige så godt som min nuværende LAN-forbindelse??
Avatar billede mrtn Nybegynder
25. juni 2009 - 07:30 #1
802.11n er en standard. Så din PC kan kommunikere med en hvilken som helst 802.11n router.
Avatar billede tofferman Nybegynder
25. juni 2009 - 07:49 #2
Faktisk kan din pc kommunikere med en hvilken som helst trådløs router på markedet, men når du vælger en n-router får du (teoretisk) mulighed for at opnå op til 300 Mbit/sekund.

Men det er langt fra sikkert. 802.11n er endnu ikke endeligt godkendt, så der kan komme ændringer. Nogle routerproducenter kræver at dit netkort er af deres fabrikat, for at du kan køre med N-hastighed. Men når standarden er endeligt vedtaget, kan du sikkert opdatere routerens firmware, så det kommer til at virke.

Indtil da kan du køre 802.11g, som giver en teoretisk maksimal hastighed på 54Mbit.

Gå efter en router af et anerkendt mærke såsom Zyxel, Linksys/Cisco, D-Link eller Belkin.
Avatar billede tofferman Nybegynder
25. juni 2009 - 07:52 #3
Glemte lige at sige, at i daglig brug skal du ikke gøre noget for at skifte mellem standarderne. Det sker helt af sig selv, og alle nyere routere kan køre 802.11g.

Derfor kan du bruge en hvilken som helst router.