Avatar billede sandrasmurf Nybegynder
23. juni 2009 - 16:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trådning og Rendezvous/Barrier

Hej eksperter

Jeg vil gerne starte N tråde asynkront fra hovedtråden, der alle udfører tidskrævende opgaver. Da Worker trådene leverer resultater, der skal samles i hovedtråden, så vil jeg gerne have hovedtråden til at vente på alle N tråde er færdige.

Jeg mener, at vi kaldte sådan en mekanisme for en Thread Barrier, da jeg havde et fag om Parallelle Systemer, men det kan vidst også hedde et Rendezvous Point. Det er flere år siden og dengang foregik kodningen i Java.

Jeg har søgt og søgt, men synes der er for mange tilgange til problemstillingen.

Hvordan ville i lave et Thread Rendezvous Point i C#?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2009 - 16:33 #1
Kan du ikke bare kalde Join paa alle de N Thread objekter du har?
Avatar billede sandrasmurf Nybegynder
23. juni 2009 - 16:46 #2
Er det virkelig så nemt :-)

"Join method causes the current thread to block, or wait, until the thread that the object represents terminates."

Rendezvous er naturligvis kun til den situation, hvor jeg ønsker at kombinere resultater mellem alle trådene og derefter tildele dem nye jobs / lade dem fortsætte.

Jeg lukker spørgsmålet og gemmer Rendezvous spørgsmålet til en anden gang, hvor jeg virkelig har brug for det.

Smid et svar, Arne
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2009 - 16:48 #3
svar